ساخت 3 هتل جدید در مدینه برای زائران ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تفاهم‌نامه اولیه با چند شرکت سعودی برای ساخت سه هتل جدید در مدینه ‌منوره به امضا رسیده است.
کد خبر: ۷۱۹۲۶۲
ساخت 3 هتل جدید در مدینه برای زائران ایرانی

به گزارش پایگاه خبری سازمان حج و زیارت؛‌ سعید اوحدی ضمن اعلام این خبر به بالابودن سرعت تخریب ساختمان‌ها در مدینه به نسبت سرعت ساخت آن‌ها اشاره کرد و گفت: به همین جهت این تمهیدات برای جلوگیری از بحران اسکان زائران در عمره و تمتع سال‌های آینده در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان حج افزود: قرارداد ساخت این هتل‌ها با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سفیر ایران در عربستان به‌زودی در مکه‌مکرمه به امضا خواهد رسید که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها شامل ساخت هزار و 800 اتاق است که با رعایت ملاحظات ایران توسط شرکت موده ساخته خواهند شد.
اوحدی در این خصوص گفت: حدود 800 اتاق نیز توسط شرکت بشاره ساخته خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که این هتل‌ تا سه سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: تفاهم اولیه برای ساخت هتل دیگری نیز با مجموعه بن‌داوود به انجام رسیده است که این مجموعه در ضلع شمالی طرح توسعه حرم نبوی ساخته خواهد شد و قرار است این هفته جلسه‌ای با آقای بن‌داوود داشته باشیم تا قرارداد نهایی منعقد شود.
اوحدی درباره نحوه خرید خدمات از هتل‌های جدید نیز گفت: همه این موارد مانند قرارداد مجموعه «دارهادی» در مکه پنج ساله هستند و شرایط مشابهی دارند و طبق این توافقات سرمایه‌گذاری جهت خرید زمین و ساخت هتل‌ها برای عهده طرف سعودی است، اما نقشه‌ها باید به تایید ایران برسد.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از عقد قرارداد ساخت آشپزخانه بزرگی با شرکت بن‌محبوس به ظرفیت 100 هزار پرس غذا در روز در مکه مکرمه خبر داد.
وی گفت: نقشه‌ها تهیه شده است و پس از اعمال آخرین تغییرات در آن‌ها، ان‌شاالله بلافاصله در موسم حج کار مقدمات ساخت آن آغاز خواهد شد و امیدواریم آشپزخانه بن‌محبوس طی یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها