رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مدیریت مصرف آب در فرهنگ ملی به فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۷۱۷۱۱۸

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز دیروز در آیین معارفه مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری استان زنجان با اشاره به این‌که مصرف بی‌رویه آب در کشور طی سال‌های گذشته معضلات کنونی را موجب شده، افزود: تولید بی‌رویه لوازم برقی و استفاده بخش کشاورزی از آن و استحصال بی‌رویه منابع آبی افت سفره‌های زیرزمینی را در پی داشته است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در اکثر شاخص‌ها افت شدید منابع آب در کشور وجود دارد و توجه عموم مردم به این مقوله مهم بیش از گذشته ضروری است.

جانباز افزود: متوسط سرانه مصرف آب به‌ازای هر نفر در کشور 250 لیتر است، در حالی که این رقم در کشورهای پیشرفته به‌ازای هر فرد 150 لیتر است.

وی با بیان این‌که کمبود منابع آب و خشکسالی در برخی استان‌ها به 14 سال رسیده، گفت: با پایش‌های علمی در جهان بویژه در خاورمیانه و ایران، وضع این بخش طی 30 سال اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب ادامه داد: بخش‌های زیادی در کشور با مشکل کمبود آب مواجه هستند و راهکارهای مدیریتی نیز در این بخش اندیشیده شده است. وی تامین، انتقال، مدیریت توزیع، مصرف و تقاضا را از وظایف مهم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد.

جانباز تاکید کرد: تاکنون با مدیریت اعمال شده، آب در هیچ شهری از کشور جیره‌بندی نشده و به عبارتی قطع آب رخ نداده است. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به این‌که اقدامات فرهنگی به تنهایی در کاهش آب مصرفی مردم تاثیرگذار نیست، گفت: اکنون 22 درصد قیمت تمام شده آب از مردم دریافت می‌شود و منابع دریافتی نیز پاسخگوی رفع معضلات و مشکلات این حوزه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها