معاون وزیر بهداشت: بحران دارویی نداریم

حذف رانت از بازار مکمل‌ها

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به سیاست این سازمان برای کاهش ۷۰ درصدی واردات مکمل‌ها در سال جاری، تاکید کرد: حذف رانت و برخورد با رانتخواری در حوزه مکمل‌ها، از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای ساماندهی بازار مکمل‌ها در کشور است.
کد خبر: ۷۱۶۹۲۸
حذف رانت از بازار مکمل‌ها

جام جم سرا: دکتر رسول دیناروند در اولین همایش دبیران قطب کشوری حوزه غذا و دارو که در ساختمان اداره کل آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو برگزار شد، به وضعیت بازار دارویی کشور در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در نظرسنجی که سال گذشته بر روی سایت وزارت بهداشت قرار داشت، اولویت اصلی ۶۸ درصد مردم ساماندهی بازار دارویی کشور بود.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان و آشفته بازار دارو در سال گذشته، اظهارداشت: اولویت دولت یازدهم و وزارت بهداشت، ساماندهی وضعیت دارو بود و در این یک سال گذشته شرایط به گونه‌ای تغییر کرده که اگر الان از مردم نظرسنجی شود، اولویت اصلی آن ۶۸ درصد، دارو نخواهد بود. زیرا، با تلاش دولت و وزارت بهداشت، از بحران دارویی عبور کرده‌ایم و مشکل خاصی در زمینه تامین و قیمت داروهای مورد نیاز مردم وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: برای سال ۹۳، برنامه ما حرکت به سمت کاهش ۳۰ درصدی ارزبری دارویی است. زیرا، سیاست ما واردات لجام گسیخته دارو نیست و به دنبال صرفه جویی ارزی هستیم.

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه پایین‌ترین نرخ تورم را در حوزه دارو داشته‌ایم، افزود: راه اندازی پرتال سازمان غذا و دارو، کد رهگیری دارو از مرحله توزیع تا مصرف و نسخه الکترونیکی برای جلوگیری از تجویز غیرمنطقی دارو، از جمله برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه به حوزه غذا اشاره کرد و گفت: سختگیری در واردات محصولات غذایی و تسهیل در امر صدور پروانه تولید محصولات غذایی، از اولویت‌های کاری سازمان غذا و دارو است.

دیناروند افزود: همان طور که نمی‌توان مصرف سیگار در دنیا را ممنوع کرد، نمی‌توان از تولید تنقلات جلوگیری کرد. بلکه باید به سمت تشویق مردم برای مصرف خوراکی‌های سالم پیش رفت. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها