آشنایی با حقوق شهروندی در رادیو خانواده

«حق با کیه؟» به حقوق شهروندی می‌پردازد

رحمانی فضلی: خواستار اهتمام ویژه همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم

تاکید دوباره دولت بر صیانت از حقوق شهروندی

وزیر کشور در جلسه شورای معاونان وزارت کشور، صیانت از حقوق شهروندی را از اساسی‌ترین سیاست‌های دولت برشمرد و خواستار اهتمام ویژه همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شد.
کد خبر: ۷۱۶۷۱۱

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی تصریح کرد: مردم باید در پناه قانون و در کمال امنیت و آرامش، نشاط اجتماعی را لمس کنند و این وظیفه ما مسئولان است که زمینه‌های آن را فراهم کنیم.رحمانی فضلی پایبندی به قانون را از اصول اولیه زندگی اجتماعی ذکر کرد و گفت: ملاک تعهد اجتماعی و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی میزان سنجش التزام به قانون است.

2 دستور وزیر کشور

همچنین قائم‌مقام وزیرکشور از دو دستور مهم «عبدالرضا رحمانی فضلی» در جلسه دیروز معاونان وزارت کشور خبر داد و گفت: وزیر کشور دستور داد در اسرع وقت، کمیسیون ماده 10 قانون احزاب برای رسیدگی به درخواست احزاب در زمینه صدور پروانه فعالیت، تشکیل جلسه دهد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح تصمیمات اتخاذ شده در جلسه دیروز معاونان وزارت کشور افزود: وزیر کشور از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب همچنین خواست نسبت به درخواست احزاب اقدامات را مقتضی انجام دهد.

این مقام ارشد وزارت کشور درباره دومین دستور وزیر کشور در جلسه معاونان نیز گفت: دکتر رحمانی فضلی همچنین دستور داد کمیته حقوق شهروندی وزارت کشور با حساسیت بیشتری در مقایسه با گذشته، کار خود را ادامه دهد.سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: این کمیته مکلف شد تا چنانچه احیانا حقوق شهروندی از ناحیه ماموران وزارت کشور یا ماموران تحت نظارت این وزارتخانه نقض شده باشد، با حقیقت بیشتری موضوع را پیگیری و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در جهت سیاست رئیس‌جمهور محترم در تضمین حقوق شهروندی اتخاذ کند. قائم‌مقام وزیر کشور، بررسی و تشریح گزارش کاری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار هرمزگان و حل و فصل مشکلات این استان را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست معاونان وزارت کشور بیان کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد آن دسته از موضوعات و مشکلات استان هرمزگان را که به حوزه دولت مربوط می‌شود، وزیر کشور در دولت مطرح کند. امیری با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس اظهار کرد: در این جلسه همچنین تمهیدات و تاکیدات لازم در حوزه‌های آموزش عالی و آموزش و پرورش، ترافیک و اقداماتی برای بالابردن ضریب ایمنی مسیرهای رفت و آمد دانشجویان و دانش‌آموزان اتخاذ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها