تجلیل از عوامل سریال‌های انقلاب زیبا و مدینه

«انقلاب زیبا» بازخوانی پرونده سیاه پهلوی

در مراسمی با حضور رئیس رسانه ملی و معاونان وی از عوامل سازنده سریال‌های تلویزیونی «انقلاب زیبا» و «مدینه» قدردانی شد.
کد خبر: ۷۱۵۴۲۴

در این نشست، رئیس رسانه ملی با برشمردن ویژگی‌های این دو مجموعه نمایشی گفت: سریال «انقلاب زیبا» در نوع خود، تراز و استاندارد قابل قبولی برای سریال‌های انقلابی و نیز دیگر مجموعه‌های داستانی و نمایشی است.

ضرغامی افزود: این سریال بخوبی توانست نسل جدید را با چهره واقعی جنایت‌های رژیم پهلوی آشنا ساخته و فداکاری‌های مبارزان راه حق و آزادی در دوران طاغوت را به تصویر بکشد.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین با تجلیل از موفقیت مجموعه تلویزیونی «مدینه» در ارائه تصویری شایسته از سیمای زنان تلاشگر، کارآفرین و متعهد در جامعه ایرانی گفت: این سریال توانست ضمن جذب مخاطب پرشمار، آموزه‌هایی ماندگار از حس زیبای مادرانگی و نیز استقامت در پیمودن مسیر ارزش‌های الهی را به بیننده منتقل کند.

ضرغامی با تشکر از معاون سیما و مدیر شبکه‌یک در تولید مجموعه‌های نمایشی موفق گفت: ده‌ها فیلمنامه ارزشمند در موضوعات ضروری جامعه نوشته شده که سرمایه ملی محسوب می‌شوند و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم، تولید آنها را آغاز کنیم.

در این جلسه دست‌اندرکاران تولید مجموعه‌های نمایشی «انقلاب زیبا» و «مدینه»، نقطه‌نظرات خود را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند.

تولید 22 سریال در نیمه دوم سال

علی دارابی، معاون رسانه ملی در امور تلویزیون‌هم در این مراسم با قدردانی از سازندگان سریال‌های مدینه و انقلاب زیبا گفت: در نیمه دوم سال 22 سریال تلویزیونی تولید خواهد شد. وی یادآور شد: مجموعه‌های تلویزیونی «مدینه» و «انقلاب زیبا» نتیجه سیاست جوانگرایی در تلویزیون است، سریال مدینه رمضان امسال توانست رضایت بسیاری از مخاطبان را کسب کند.

دارابی گفت: این موفقیت در سریال «انقلاب زیبا» نیز به چشم می‌خورد؛ زیرا این مجموعه با روشنگری‌هایی که درباره حقایق رژیم گذشته و مبارزات انقلابی داشت، به بسیاری از پرسش‌های موجود در ذهن جوانان درباره دوران پیش از انقلاب پاسخ داد.

وی با تمجید از بازی هنرمندان در این مجموعه‌ها تاکید کرد جذابیت در کار این هنرمندان در توفیقاتی که سریال‌های «مدینه» و «انقلاب زیبا» داشتند موثر بوده است.دارابی از تولید 22 سریال برای پخش در شبکه‌های مختلف تلویزیون در فصل پاییز و زمستان امسال خبر داد و افزود: برخی از این سریال‌ها در 30 قسمت و تعدادی در 50 قسمت تولید می‌شوند.

دارابی همچنین به تولید سریال «کیمیا» اشاره کرد و گفت: این نخستین‌بار است که مجموعه‌ای 110 قسمتی در تلویزیون تولید می‌شود.وی افزود: در این مجموعه که پخش آن از سال آینده آغاز می‌شود، داستانی از دوران‌های مختلف تاریخی از پیش‌از انقلاب اسلامی، دوران انقلاب، دفاع مقدس و دوره کنونی کشور روایت می‌شود.

قدردانی نمایندگان ملت از سریال‌های تلویزیونی

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سریال‌های تابستانی رسانه ملی را آموزنده و خانواده‌محور دانستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سریال تلویزیونی «مدینه» را مجموعه‌ای جذاب، آموزنده و پرمخاطب ذکر کرد.

نماینده تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی، ضمن قدردانی از مدیران و دست‌اندرکاران تولید این سریال گفت: سریال «مدینه» یکی از مجموعه‌های موفق رسانه ملی بود که با قصه‌ای آموزنده، جذاب و عاطفی در ماه مبارک رمضان مخاطبان زیادی را جذب کرد.وی گفت: این سریال عاطفه واقعی مادر را به فرزندش نشان داد .وی تاکید کرد: سریال «مدینه» یکی از سریال‌های کم‌حاشیه با مصداق‌های دینی و مذهبی بود که با کار کارشناسی خوب توانست این مفاهیم را بخوبی به جامعه القا کند.نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز سریال «انقلاب زیبا» را یکی از با محتواترین سریال‌های سال‌های اخیر دانست.

حسن تامینی لیچانی، نماینده مردم رشت، آثار تولیدی در شبکه‌های تلویزیونی را خوب توصیف کرد و افزود: سریال « انقلاب زیبا» یکی از سریال‌های موفق رسانه ملی است.

وی یادآور شد: این سریال بخوبی توانست چهره رژیم منحوس پهلوی را نشان دهد و در حقیقت یک مجموعه پرمحتوا بود.

نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: «انقلاب زیبا» گوشه‌هایی از مسائل و اتفاقات مربوط به انقلاب اسلامی را ترسیم کرد اما در کار خود برای به تصویر کشیدن این واقعیت‌ها موفق بود.وی درباره سریال «مدینه» نیز گفت: خوشبختانه این سریال توانست رضایت خانواده‌ها و مخاطبان را کسب کند. این نماینده از رسانه ملی خواست برای تولید این گونه سریال‌ها سرمایه‌گذاری کند.

سریال‌هایی پرمحتوا و باورپذیر

عباسعلی منصوری‌آرانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی خوب آثار تاریخی شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی گفت: سریال انقلاب زیبا را نگاه کردم سریال بسیار خوب و تاثیرگذاری بود.

وی با بیان این مطلب که تولید سریال‌های تاریخی از سوی رسانه ملی می‌تواند برای نسل جوان بسیار خوب و مفید باشد، افزود: رسانه ملی باید در راستای تولید مجموعه‌های تاریخی بیشتر تلاش کند. عضو کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی درباره سریال مدینه گفت: این مجموعه که در ماه مبارک رمضان پخش شد، برای مردم بسیار پرمحتوا و باورپذیر بود. وی در همین رابطه افزود: سریال «مدینه» الگوی واقعی یک زن مسلمان ایرانی را بخوبی نشان داد.

سریال« مدینه» که در ماه رمضان از شبکه یک پخش شد را سیروس مقدم بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید نعمت‌الله کارگردانی کرد و در آن بازیگرانی مانند پریوش نظریه، شبنم مقدمی، مجید صالحی و مهرداد صدیقیان ایفای نقش کردند. پیام اصلی این سریال درباره نزول‌‌خواری و حمایت درست پدر و مادر از فرزندان بود. در این سریال نظریه نقش مدینه را بازی کرد که زن درستکار و پرهیزکاری بود.

سریال« انقلاب زیبا» را هم بهرنگ توفیقی براساس فیلمنامه‌ای از حامد عنقا مقابل دوربین برد. توفیقی که پیش از این سریال«مسیر انحرافی» را برای تلویزیون کارگردانی کرده با این سریال نشان داد که به اصول کارگردانی کاملا مسلط است. حامد عنقا هم در کارنامه خود فیلمنامه« نردبان آسمان» را دارد که سریالی تاریخی بود و زندگی غیاث‌الدین جمشید کاشانی را روایت می‌کرد که محمدحسین لطیفی آن را کارگردانی کرد. از دیگر فیلمنامه‌های او می‌توان به سناریوی« قلب یخی» اشاره کرد.

فرزندان چندقلوی هنرمندان

* حامد عنقا، فیلمنامه‌نویس سریال انقلاب زیبا صاحب فرزندان چهارقلوست. ضرغامی با بیان این‌که با دیگر توانمندی‌های آقای عنقا هم آشنا شدیم! ایشان را تحسین کرد.مجید صالحی، بازیگر نیز گفت من هم اخیرا صاحب فرزندان دوقلو شدم، مرا هم جز انقلابی‌ها محسوب کنید!

* شبنم مقدمی با قدردانی از آقای سعید نعمت‌الله، فیلمنامه‌نویس سریال مدینه گفت: از خصوصیات ارزشمند ایشان این است که خودشان در صحنه حضور دارند و با عوامل صحنه بویژه بازیگران همکاری خوبی در اصلاح دیالوگ‌ها متناسب با شرایط صحنه دارند و این مساله کمک بسیار خوبی به بازیگران می‌کند.

* پریوش نظریه در سخنان خود؛ مهرداد صدیقیان، بازیگر سریال را پسر خود خطاب کرد که شبنم مقدمی گفت، او پسر من هم هست! آتیلا پسیانی هم همین ادعا را کرد! ظاهرا عوامل هنوز در فضای سریال به سر می‌برند.

* ضرغامی در تقدیر از فیلمنامه قوی و تاثیرگذار انقلاب زیبا گفت: اگر این متن به صورت داستان نگارش می‌شد، شاهد یکی از بهترین کتاب‌های داستانی در حوزه آثار انقلاب اسلامی بودیم، ولی یک سریال جذاب می‌تواند ده‌ها برابر یک کتاب در جامعه اثرگذار باشد.وی با تحسین از کارگردان و فیلمنامه‌نویس پرتوان سریال انقلاب زیبا، آنها را از رویش‌های هنر متعهد کشور دانست و از عوامل این سریال به عنوان سرمایه‌های کشور نام برد.

* سیروس مقدم گزارشی از مجموعه جدید خود ارائه کرد که پریوش نظریه گفت: واقعا آقای مقدم خیلی پرتوان و خستگی‌ناپذیر هستند. ما باید چند ماه خستگی سریال مدینه را از تن درآوریم!

* ضرغامی هم گفت: نام آقای سیروس مقدم یک نشان برای حوزه نمایش کشور است و تمامی کارهای وی ارزشمند و پرمخاطب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها