افتتاح 35 بیمارستان کشور تا پایان امسال

وزیر بهداشت گفت: اگر نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز تامین شود، حدود 35 بیمارستان تا پایان سال در کشور افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۴۵۰۵

حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اعتباری که برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده، به استثنای هدفمندی یارانه‌ها حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآور شد: 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت اختصاص داده شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: 66 درصد اعتبارات بیمه‌ها رشد پیدا کرده است که اگر مجموع این موارد در عمل انجام شود، شاهد افزایش ده هزار میلیارد ریالی اعتبار نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

کاهش ۷۰ درصدی نرخ ویزیت در کلینیک‌های ویژه

وزیر بهداشت از کاهش ۷۰ درصدی هزینه ویزیت سرپایی در کلینیک‌های ویژه خبر داد و درباره افزایش درآمد کادر پزشکی گفت: وزارت بهداشت هنوز ۱۲۰۰ میلیارد تومان به پرسنل بدهکار است، اما حقوق همه کارکنان نظام‌سلامت در بخش دولتی متناسب با افزایش بار کاری آنها افزایش می‌یابد.

حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با فارس افزود: اجرای طرح تحول سلامت حداقل 10 درصد به میزان مراجعه مردم به بخش سرپایی و اورژانس مراکز دولتی اضافه کرده و طبیعتا کار پزشکان، پرستاران و همه گروه‌های دیگر افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در همین مسیر قرار است با همکاری سازمان نظام پزشکی، پزشکانی که به جای مطب در کلینیک‌های ویژه به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، مورد حمایت قرار بگیرند و به این ترتیب پرداخت مردم برای خدمات ویزیت سرپایی نیز به حدود یک هفتم نرخ ویزیت بخش خصوصی کاهش پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت یادآور شد: ویزیت یک پزشک متخصص هم‌اکنون در بخش خصوصی 33 هزار تومان است، اما در صورتی که مردم به کلینیک‌های ویژه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مراجعه کنند، یک هفتم این هزینه را پرداخت خواهند کرد، البته وزارت بهداشت مابه‌التفاوت آن را تا 20‌هزار تومان به پزشکان متخصص پرداخت می‌کند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز کلینیک‌های ویژه در کشور گسترش نیافته است، توضیح داد: این کار زمان می‌برد، قرار است پزشکان بروند و جاهایی را اجاره کنند، اما در بسیاری از شهرستان‌ها کلینیک‌های ویژه خدمات سرپایی ایجاد شده و خدمات خود را به مردم ارائه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها