زنان خانه‌دار و افزایش توان اقتصادی خانواده

۲ نکته مهم در گسترش شغل‌های خانگی

زنی ۵۰ ساله و خانه دار هستم. از ترشی‌ها و نان‌های محلی که در منزل درست می‌کنم خیلی استقبال می‌شود حتی بسیاری از آشنایان برای خرید این ترشی‌ها سفارش می‌دهند. دوست دارم این کار را گسترش دهم و محصولات خود را برای فروش در سوپرمارکت‌ها عرضه کنم. چطور می‌توانم این کار را انجام دهم؟ مرا راهنمایی کنید.
کد خبر: ۷۱۳۶۶۰

جام جم سرا: با آرزوی موفقیت برای شما، توجهتان را به یک نکته بسیار کلیدی در توسعه کسب و کار جلب می‌کنم. توجه داشته باشید که توسعه کسب و کار لزوماً به معنای موفقیت نیست. در ذهن عموم مردم این گونه جا افتاده که اگر شما یک پله توسعه را طلب می‌کنید باید شبکه توزیع خود را عوض کنید یا به عنوان مثال از یک کارگاه به یک کارخانه نقل مکان کنید یا پروانه‌های تولید بیشتری بگیرید و از این قبیل توصیه‌ها.

چه بسا در خیلی از موارد توسعه دادن به کسب و کار، آن هم نسنجیده، یکی از مهم‌ترین عوامل شکست در کسب و کار باشد. در کسب و کار فعلی، شما هم اکنون در حال فروش به مشتریان خانگی هستید و در این بخش موفق بوده‌اید اما آیا توسعه کسب و کار شما لزوماً به معنی فروش محصولات به فروشگاه‌ها و مغازه هاست؟ فروش به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها مشکلاتی را در پی نخواهد داشت؟ آیا به همین قیمت از شما خواهند خرید یا به قیمتی که سود شما را حداقل خواهد کرد؟ افزایش یکباره حجم تولید آیا باعث کاسته شدن کیفیت محصولات شما نمی‌شود؟

برای پاسخ به سوالاتی از این قبیل باید سوال شما را در ۲بخش بررسی کنیم: زاویه دید اول زاویه‌ای است که در آن فرض می‌کنیم شما اصرار دارید محصولات خود را به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها بفروشید.

در ادبیات کسب و کار به این تغییر که یک تغییر استراتژیک است به اصطلاح استراتژی توسعه عمودی رو به بالا گفته می‌شود؛ یعنی شما از تولید به سمت توزیع فروشگاهی پیش می‌روید. اما آیا شرایط کسب و کار شما برای این تغییر استراتژیک واقعاً مهیاست؟ این موضوعی است که قبل از هر عملی باید بررسی شود. تحلیلی جامع از وضع موجود کسب و کار خود انجام دهید و بر اساس آن ارزیابی کنید که شرایط لازم برای این مهم را دارید یا خیر.

زاویه دید دوم به این سوال انگیزه شما برای فروش بیشتر و کسب درآمد بالا‌تر است که اگر این برداشت از سوال شما صحیح باشد راه‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد و فروش به سوپرمارکت‌ها لزوماً تنها راه نیست. شما می‌توانید با بهبود روابط خود با مشتریان و استفاده از چاشنی‌های ساده فروش مانند پیش فروش به مشتریان فعلی، افزایش گستره محصولات موجودتان برای فروش به مشتریان کنونی، درخواست از مشتریان فعلی برای معرفی شما به مشتریان جدید، خدماتی که برای مشتریان ارزش افزوده ایجاد می‌کند مانند تحویل در منزل و... میزان فروش خود را بالا ببرید.
طراحی یک ترکیب صحیح از چاشنی فروش موفقیت شما را امکان پذیر می‌کند. خلاقانه به دنبال راه‌هایی باشید که رابطه شما با مشتریانتان را بهتر می‌کند و خرید از شما را به دیگران توصیه می‌کنند. (مجتبی احمدی‌نژاد، مشاور اقتصادی/ خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها