کمتر کسی پیدا می شود که از شلوغی و ترافیک آخر هفته جاده کرج به چالوس شکایت نکند؛ همین مسأله عاملی شده تا مردم ترجیح دهند که اگر برنامه سفر یک روزه‌ای در آخر هفته دارند از مسیری بروند که راه‌شان به جاده کرج نیفتد و اگر تعطیلاتی هم پیش رو باشد، تحمل مصیبت ترافیک این مسیر سخت تر هم می‌شود. اما شلوغی و ترافیک این مسیر گاهی سبب خیر می شود و گردشگران کلافه از ترافیک را به سوی نقطه‌ای ناشناخته که از قبل برنامه‌ای برای رفتن به آنجا نداشته‌اند، هدایت می‌کند.
کد خبر: ۷۱۳۲۷۹
بزرگترین آبشار مصنوعی کشور، بغل دست تهران

جام جم سرا: راه دررویی در این مسیر وجود دارد که می‌توان ساعاتی را آنجا گذراند تا از بار ترافیک کاسته شود یا اینکه از خیر سفر گذشت و سفر شمال را به سفری یک روزه در مکانی با طبیعتی زیبا که قبلاً حتی اسمش را هم نشنیده‌اید، تغییر داد: بیلقان.
بیلقان در مسیر راه کرج به چالوس واقع شده است. روستایی در 2کیلومتری جنوب کرج که در ابتدای دره‌ای قرار داشته که در شرق آن روستای بزرگ و سرسبز کندر دیده می‌شود.
روستای کوچک و باصفای بیلقان و باغ‌های دیدنی آن در کنار رودخانه کرج واقع است. درختان چنار، توت و بید در باغستان‌های حصار، ‌کافه‌‌های سنتی و هوای خنک و پارک کنار رودخانه، بیلقان را محلی دنج برای آرامش خانواده‌هایی قرار داده تا بی دردسر و در کوتاه ترین مدت ممکن برای استراحت و هواخوری به آنجا بروند.

این روستا بیش از هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل مجاورت با رودخانه کرج و جاده چالوس پیشرفت و
آبادانی در چهره روستا موج می زند که از جمله نشانه‌های پیشرفت روستا می‌توان سازمان آب و تصفیه خانه، مرکز مخابرات، خانه بهداشت، سالن ورزشی، دو پارک تفریحی، مجتمع آموزشی شهید ولیزادگان و مقبره پیر و حمام قدیمی را نام برد. آبشار مصنوعی بیلقان یکی از بزرگ‌ترین آبشار‌های مصنوعی کشور است که در زمان شلوغی و ترافیک خاموش می‌شود.
در ساخت این آبشار از بتن و سنگ طبیعی استفاده شده است. آب این آبشار از رودخانه کرج تغذیه می‌شود. آبشار مصنوعی بیلقان مزین به نورپردازی مولتی کالر و سنگ‌های طبیعی است. ضمن آنکه این آبشار به سیستم مه پاش برای ایجاد مه مصنوعی و تلطیف محیط و همچنین دستگاه گرم کننده برای جلوگیری از یخ‌زدگی مجهز است که در کنار حمام و کوره آجرپزی بیلقان و مقبره پیر از جذابیت‌های این روستا به شمار می‌آید.


حمام بیلقان از آثار تاریخی این روستا مربوط به دوران قاجاریه است و تا سال 1350 دایر بوده و مورد استفاده قرار می‌گرفته و به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خوشبختانه با توجه به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی روستا زیرساخت‌های مناسبی برای استفاده گردشگران نظیر سرویس بهداشتی، ‌مغازه و نانوایی فراهم شده است که می‌توان برای جذب گردشگر به این منطقه برنامه ریزی و تبلیغ کرد. (ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها