واردات 8 میلیون دز واکسن جدید به کشور

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هشت میلیون دز واکسن در برنامه کشوری واکسیناسیون و در طرح تحول نظام سلامت برای دو واکسن پنتاوالان و فلج اطفال تزریقی وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۷۱۳۱۳۸

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، افزود: واکسن پنتاوالان که واکسن پنجگانه است، نیمه دوم سال به این طرح اضافه می‌شود و تصمیم‌گیری‌های آن انجام شده است. واکسن فلج اطفال نیز که نوع تزریقی آن به شبکه وارد می‌شود، سال آینده به سیستم ارائه خدمات و طرح کشوری واکسیناسیون افزوده خواهد شد.

وی عنوان کرد: مصرف این دو نوع واکسن برای کل نیاز کشور خواهد بود. این فرآورده‌ها به صورت رایگان در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار می‌گیرد و همه افرادی که بر اساس برنامه طرح تحول نظام سلامت، از سوی معاونت بهداشتی شناسایی می‌شوند و شامل نوزادان و کودکان هستند، حتماً این واکسن‌ها را دریافت خواهند کرد.

دیناروند تاکید کرد: هر دو نوع واکسن که قرار است به این مجموعه اضافه شود، وارداتی است، البته برای تولید آنها سرمایه‌گذاری‌های لازم در حال انجام است.

این مقام مسئول در مورد حجم وارداتی این واکسن‌ها نیز اظهار کرد: واکسن پنتاوالان به میزان پنج میلیون دز و واکسن فلج‌اطفال در ابتدای طرح به میزان سه میلیون دز وارد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها