محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره زمین‌های کرانه باختری را عامل ایجاد تنش بیشتر در مذاکرات سازش خواند.
کد خبر: ۷۱۲۲۴۲

رادیو اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد، مقامات اسرائیلی قصد دارند 400 هکتار از اراضی نزدیک به منطقه «گوش اتزیون» در شهر «الخلیل» را مصادره کنند. براساس این گزارش، مقامات صهیونیستی این تصمیم را در واکنش به آنچه آدم‌ربایی سه نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست و کشتن آنها خواندند، اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش فارس، نبیل ابو ردینه، سخنگوی محمود عباس ضمن هشدار نسبت به این تصمیم شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی خواند. محمد لاوی، شهردار منطقه صوریف در الخلیل نیز گفت: «با این دستور، بسیاری از فلسطینی‌ها در روستای صوریف، جابا و وادی فوکین، زمین‌های خود را از دست می‌دهند.

مقامات اسرائیلی‌ به فلسطینی‌ها یک فرصت 45 روزه داده‌اند تا اگر اعتراضی دارند آن را مطرح کنند. وزارت خارجه آمریکا دیروز از تصمیم سران تل‌آویو برای گسترش اراضی اشغالی انتقاد کرد. به گزارش مهر و به نقل از جروزالیم پست، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این اقدام تل‌آویو به مذاکرات سازش آسیب جدی وارد می‌کند. آمریکا اعلام کرد تلاش می‌کند اسرائیل را از این تصمیم منصرف سازد.

در یک اظهارنظر دیگر تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با تصمیم مقامات این رژیم برای مصادره زمین‌های کرانه باختری، این اقدام را به زیان اسرائیل دانست و گفت: «قدرت این را ندارم که مانع این تصمیم شوم.»

وی ادامه داد: «به دنبال عملیات صخره سخت، اسرائیل در آستانه روبه‌رو شدن با یک کشمکش دیپلماتیک و قانونی قرار دارد. برای نیل به این هدف، لازم است اسرائیل، بازیگران میانه‌رو در منطقه را با خود همراه سازد و تصمیم اخیر(مصادره زمین‌های کرانه باختری) به این موضوع کمکی نمی‌کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها