در جشن کواکب کرامت عنوان شد

ماجرای جالب توسل به حضرت معصومه (س)

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: سبک تربیتی دختران ما اگر اسلامی ایرانی باشد الگوها را صحیح انتخاب می کنند.
کد خبر: ۷۱۲۰۷۲
ماجرای جالب توسل به حضرت معصومه (س)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16، جشن «کواکب کرامت» در بزرگداشت میلاد حضرت معصومه(ع)، ثامن الحجج امام رضا(ع)، افتتاحیه ویژه برنامه های دهه کرامت و تجلیل از دختران نمونه و موفق منطقه 16 برگزار شد.

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران در جشن کواکب کرامت منطقه 16 گفت: حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت است و در علم و دانش و معرفت جایگاه بسیار والایی دارد.

وی افزود: موضوع الگوپذیری و چگونه الگو شدن یک موضوع استراتژیک است که هر انسانی به این موضوع توجه خاص دارد.

آباد با بیان اینکه «ما مثل یک دانش آموزهمیشه باید به سرفصل های زندگیمان و سرمشقهایمان نگاه کنیم و بر اساس آن حرکت کنیم و تکالیفمان را بنویسیم»، گفت: حضرت معصومه(ع) در عفاف، ولایت پذیری، معنویت، معرفت، بصیرت، کرامت، دانش و انجام تکالیف اجتماعی یک الگوی ارجمند است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که فضیلتهایی که انسانها کسب می​کنند بخشی ذاتی و خدایی است و بخشی دیگر ناشی از تعلیم و تربیت، اظهار داشت:حضرت معصومه(ع) از چنان تعلیم و تربیت والایی برخوردار بود که این بانوی بزرگوار را شایسته الگو شدن کرده است.

وی ادامه داد:سبک تربیتی یک دختر در جامعه ما اگر برگرفته از سبک زندگی و تربیتی اسلامی ایرانی باشد او الگوهایش را صحیح و بجا انتخاب خواهد کرد والا در انتخاب الگوهایش دچار مشکل خواهد شد.

معصومه آباد در پایان ماجرای جالب تولدش را اینگونه نقل کرد: من بعد از 8 فرزند پسر به دنیا آمده ام. خانواده ام برای آنکه یک دختر داشته باشند خیلی دعا کردند. تا اینکه به توصیه یک عزیز، به حضرت معصومه(س) توسل کردند و حاجتشان را هم گرفتند. به خاطر همین هم نام من را «معصومه» گذاشتند.

سید محسن اسدی شهردار منطقه 16 نیز در جشن کواکب کرامت، اظهار داشت: منطقه 16 با تقدیم 5000 شهید و ایثارگر، منطقه ای برجسته و ممتاز است و همین وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش ما گذاشته است که از خداوند متعال توفیق و سعادت میطلبیم یاریگر ما در ادای دین به شهدا، ایثارگران، خانواده های معظم این عزیزان و مردم خوب منطقه 16 باشد.

وی افزود: افتخار اصلی را شهدا و ایثارگران آفریده اند و افتخارات ارزشمند دیگر که تعدادشان بسیار زیاد هم هست، توسط دانش آموزان و دختران و بانوان نمونه و ممتاز این منطقه رقم زده شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام دختران باوقار ایران عزیز به ویژه دختران نجیب منطقه 16 در عرصه های دینی، عقیدتی، علمی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی همیشه نمونه باشند.

در پایان این جشن، از تعدادی از دختران نمونه منطقه 16 در عرصه های گوناگون تقدیر به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها