فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» امروز در رادیو نمایش نقد و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۱۶۱
نقد و بررسی «شهر موش‌ها 2» در رادیو نمایش

این فیلم سینمایی امشب در برنامه «هزار تو» که فریبرز گلبن آن را تهیه می‌کند و بنفشه اعرابی و طوفان مهردادیان اجرای آن را به عهده دارند، نقد و بررسی می‌شود. برنامه هزار تو ساعت 22 و 30 دقیقه با حضور منیژه حکمت، تهیه‌کننده شهر موش‌ها2 پخش می‌شود.

اثرات منفی جاده بر حیات‌وحش

برنامه «افق روشن» رادیو سلامت امروز به موضوع اثرات منفی جاده‌ها بر حیات‌وحش اختصاص دارد. هومن جوکار، مدیر طرح ملی حفاظت از یوزپلنگ آسیا همراه سیدحسین موسوی، رئیس اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان یزد در این برنامه به بررسی اثرات منفی جاده‌ها بر حیات وحش می‌پردازند. این برنامه به سردبیری فاطمه شهبازی ساعت 9 و 10 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

ضربان روی موج رادیو دانش

برنامه «ضربان» امروز در رادیو دانش به موضوع بیومکانیک ورزشی اختصاص دارد. فتاحی و بهارلو کارشناسان برنامه ضربان هستند و امروز به موضوع بیومکانیک ورزشی خواهند پرداخت. همچنین رشته ورزشی کبدی معرفی و قوانین و مقررات آن بیان می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی حسین خلیل‌نژاد و گویندگی فاطمه بابایی ساعت 10 از رادیو دانش پخش می‌شود. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محسن مولایی نسب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
شهر موش ها 2 حكایت خاطره های زنده شده نسل ما
محسن مولایی نسب
سال ها قبل ما بسیاری از آموزه هایمان در مدرسه را از معلمی یاد میگرفتیم كه با صدای تیز و بلند خودش چرت یه عده بچه موش شیطون رو سر كلاس پاره میكرد و موجب خنده ما میشد بچه موش هایی كه اون روزهای بمباران و موشك باران شهر ها جز معدود دلخوشی های كودكانه ما بودن و برای دقایقی حس تلخ ترس رو از ما دور میكردن .مدرسه ای پر از بچه موش كه هر كدوم از ما با اونها نوعی همزاد پنداری داشتیم .دم دراز، عینكی درس خون ، سرمایی ،كپل شكمو و نارنجی نازك نارنجی و افاده ای كه از هر چیزی بدش میومد ،گوش دراز و البته آقای معلم مهربون كلاس كه هنوز صدای عزیزم هاش توی گوشمونه .بعد یه اتفاق جالب افتاد اتفاقی كه شاید خیلی از هم نسل های من رو كشوند به سینماها ....
مدرسه موشها ناگهان تبدیل شد به شهر موشها و یه داستان پر از هیجان كه با هر فراز و فرودش یا از جا توی صندلی های سینما پریدیم یا از ترس توی اونها فرو رفتیم و روی چشمامون رو گرفتیم كه نكنه اسمشو نبر شخصیت های دوست داشتنی ما رو یه لقمه كنه ... با سر خوردن كپل و مجروح شدنش اشك ریختیم و با پیروزی و شكست اسمشو نبر از هیجان هورا كشیدیم ....
حالا 20 سال از اون روزها گذشته و همه هم نسل های من بزرگ شدن و امروز در امنیت در كشوری زندگی میكنیم كه با اون روزهاش خیلی فرق كرده ..كشوری كه دنبال تعامل با گربه های خوب دنیاست و علیرغم اینكه مثل شهر موش ها در نوعی حصر و نگرانی دائمی به سر میبره اما در مدارسش ویدئو پروژكتور و امكانات پیشرفته هست حالا ما چند ده خبرگزاری با امكانات پیشرفته مثل موشنا داریم و نسل های جدیدی از ما پا به عرصه گذاشتن ....
شهر موش های دو حكایت شجاعت و مقاومت و داستان توانستن ماست كه سینه به سینه از پدرانمون به یادگار رسیده و امروز ما مثل موش های نسل جدید خانم برومند فریاد ما میتوانیم سرمیدیم . اگرچه ما در مسیر تعامل با تمام دنیا گام برمیداریم اما به شیوه بچه موش های قصه از روش های جدید برای غلبه بر دشمن های قدیمی استفاده میكنیم .
شهر موشهای 2 اگر چه تبلیغ كرمان موتور روی دیوارش مقداری توی ذوق میزنه اما خانم برومند زیاد اسیر تبلیغات نشد و قصه مسیر خوبی رو دنبال كرد اگرچه ضعف های تكنیكی و فنی كار عروسكی هنوز بعد از سال ها در سینما رفع نشده است و حسی كه عروسك ها به بیننده منتقل میكنند غنی نیست اما استفاده از صدا پیشگان مناسب توانسته مقداری از این ضعف رو پوشش بده .
در مجموع اون چیزی كه از فیلم برومند انتظار میرفت براورده شد و این فیلم پر از پیام های خوب برای بچه های نسل جدید هست و امیدوارم با برنامه ریزی مناسب دوباره این عروسك های دوست داشتنی به خاطره بصری ما برگردند.

نیازمندی ها