سریال «عامل سوم» یک سریال جاسوسی و پلیسی است با موضوع انرژی هسته‌ای و مبارزه با خرابکاری که در شبکه یک تولید می‌شود. رضا کیانیان در این سریال نقش اصلی را بازی می‌کند.
کد خبر: ۷۰۹۷۳۳
«عامل سوم» به فرماندهی رضا کیانیان

این سریال به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی و کارگردانی ابراهیم شیبانی در هفت قسمت تولید می‌شود و تصویربرداری آن بیستم مرداد در تهران آغاز شده است.

پیرهادی درباره عامل سوم گفت: فیلمنامه این سریال به قلم گروهی از نویسندگان نوشته شده و داستانی درباره خرابکاری صنعتی در تاسیسات هسته‌ای کشور را روایت می‌کند. جاسوسان در یکی از برنامه‌های سازمان انرژی هسته‌ای خللی وارد می‌کنند تا ایران در برابر خبرنگاران و مدعوین خارجی تحقیر شود؛ اما وزارت اطلاعات این موضوع را کشف می‌کند و تلاش دارد این توطئه را خنثی کند.

در واقع این سریال کشف برنامه‌ریزی برای خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران را نمایش می‌دهد که نهادهای مسئول سعی می‌کنند این طرح خرابکارانه را توسط افراد متخصص مدیریت و مهار کنند. به گفته این تهیه‌کننده تاکنون 25 درصد این سریال تصویربرداری شده و رضا کیانیان جزو اولین بازیگرانی است که مقابل دوربین این سریال رفته است.

در سریال عامل سوم کیانیان نقش سعید را برعهده دارد که یک مامور اطلاعاتی و مسئول ستاد پیگیری پرونده‌های جاسوسی است. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به آرش مجیدی در نقش مرتضی، شقایق فراهانی، ماه‌چهره خلیلی و محسن بهرامی اشاره کرد. بخش‌های قابل توجهی از عامل سوم، ماجرای تلاش‌های پلیس‌ امنیت ملی در وزارت اطلاعات برای خنثی کردن توطئه دشمنان را به تصویر می‌کشد و به گفته پیرهادی برای تصویربرداری این سکانس‌ها ازهمه تجهیزات و امکانات سینمایی موجود در کشورمان استفاده می‌کنیم تا یک اثر قابل قبول به مخاطبان ارائه شود.

سریال عامل سوم از جمله آثاری است که نویسنده برای نگارش آن نمی‌تواند صرفا از تخیل خود بهره بگیرد و نیازمند اطلاعات دقیق از فضای فعالیت‌های هسته‌ای و اقدامات وزارت اطلاعات است. به گفته پیرهادی، نویسندگان سریال عامل سوم از همکاری و همراهی کارشناسان و متخصصان وزارت اطلاعات و سازمان انرژی‌ هسته‌ای برخوردار بوده‌اند. وی در همین رابطه افزود: این کارشناسان و متخصصان که از زبده‌ترین‌ها هستند، از ابتدای نگارش متن سریال در کنار ما بوده‌اند و حتی در تصویربرداری صحنه‌های مربوط نیز در کنار ما بوده و خواهند بود.

بخش‌هایی از سریال عامل سوم در تهران و بخش‌های دیگری از آن در شهرستان تولید می‌شود و از آنجا که بخش عمده‌ای از داستان این سریال، ماجراهایی در وزارت اطلاعات و سازمان انرژی هسته‌ای را روایت می‌کند، دکورهایی در یک فضای بسیار بزرگ برای تصویربرداری این بخش‌ سریال طراحی و بازسازی شده است و برخی فضاهای مورد نیاز سریال نیز در همین دکورها ساخته شده است. به گفته پیرهادی، تصویربرداری برخی صحنه‌ها در سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود و با وجود همه محدودیت‌های حراستی و امنیتی، مسئولان این سازمان همکاری جدی و صمیمانه‌ای با گروه تولید سریال داشته‌اند. سریال عامل سوم را ابراهیم شیبانی کارگردانی می‌کند که ساخت فیلم‌هایی چون صحنه جرم، ورود ممنوع!، زهر عسل و هیچ کجا هیچ‌کس را در کارنامه دارد.

پیرهادی درباره انتخاب شیبانی برای کارگردانی عامل سوم گفت: این کارگردان ضمن این‌که آثار متعددی برای سینما و تلویزیون ساخته، جوان و پرانرژی است و همین نشاط و نیروی جوانی کمک می‌کند تا کارگردانی خوب و خلاقانه‌ای را در سریال عامل سوم شاهد باشیم. این تهیه‌کننده درباره روند تولید سریال عامل سوم، گفت: پیش تولید این سریال 45 روز زمان به خود اختصاص داد. تصویربرداری طبق برنامه در حال انجام است و به احتمال زیاد این سریال به موقع برای نمایش از شبکه یک آماده خواهد بود.

شبکه یک در نظر دارد عامل سوم را مهرماه به مخاطبان خود ارائه کند. در این سریال بهزاد هاشمی مدیریت تولید را برعهده دارد، منصور ظهوری مدیر تصویربرداری، پیام حسین‌موسوی طراح صحنه، محمد شیوندی صدابردار، ابراهیم توانایی چهره‌پرداز، ندا سلیمی طراح لباس و مهرداد یزدانی برنامه‌ریز است. تدوین این سریال را احسان شیبانی همزمان با تولید انجام می‌دهد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها