معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آغاز به کار چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از امروز با حضور صنعتگران 31 استان و منطقه آزاد قشم در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های این استان در منطقه تخته ارکان بجنورد دایر شده است.
کد خبر: ۷۰۹۶۹۳

علی عابدی با اشاره به این که نمایشگاه تا هفتم شهریور به کار خود ادامه می‌دهد، افزود: صنعتگران این استان‌ها و منطقه آزاد قشم، محصولات تولیدی خود را در 120 غرفه در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

وی همچنین از برپایی پنچ سیاه چادر عشایر در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی خبر داد و تصریح کرد: این سیاه چادرها از سوی عشایر استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، ایلام، گلستان و خراسان شمالی برپا می‌شود.

به گفته عابدی در این سیاه چادرها ضمن معرفی آداب و رسوم اقوام ساکن در استان‌های مزبور، غذاهای سنتی آن مناطق نیز به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

خراسان شمالی واقع در شمال‌شرق کشور دارای اقوام مختلف نظیر کرمانج، ترک، ترکمن، بلوچ و تات است که حدود 15 هزار نفر از آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید و عرضه 51 نوع محصول صنایع دستی استان مشغول به کار هستند./ ایرنا

دریاچه گهر توسعه می‌یابد

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرساخت‎های دریاچه گهر خبر داد.

مهاجری‎نژاد با اشاره به این‌که اعتبار فوق از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه دریاچه گهر اختصاص یافته است، افزود: با این اعتبار بخش عظیمی از زیرساخت‎های دریاچه ساماندهی می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون طرح‎های مطالعاتی و مکان‎یابی در این منطقه انجام و با اجرای زیرساخت‎های آن، بخش مهمی از نیازهای منطقه تامین می‎شود./ ایسنا

چای گیلان معطر می‌شود

مدیرکل استاندارد گیلان گفت: چای گیلان از امسال معطر می‌شود.

محمدعلی یوسفی افزود: چای گیلان به طور طبیعی خوش عطر است، اما از آنجا ‌که چای‌های خارجی به دلیل اسانس‌های خاصی که دارند مورد تقاضای مردم ما هم قرار گرفته‌اند، امسال برای اولین بار تصمیم گرفته‌ایم چای گیلان را معطر کنیم.

وی گفت: از سوی وزارت بهداشت برای دو اسانس ارل‌گری و بیرگاموت مجوز داده شده است.

یوسفی با بیان این‌که در نظر گرفتن اعتماد، اعتقاد و اعتبار، ارزش را برای کالای ایرانی به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: صادرات کالای بی‌کیفیت موجب از دست رفتن بازارهای هدفی می‌شود که به سختی کسب شده‌اند.

وی در مورد صادرات چای‌ سنواتی خاطرنشان کرد: در صورت صادرات این چای‌ها حتما باید تاریخ تولید آن که مربوط به سال 2006 است، روی بسته‌بندی‌های چای درج شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان در مورد احتمال توزیع چای‌های سنواتی در بازار ادامه داد: اصولا هر چای که در بازار توزیع می‌شود، اگر علامت استاندارد ندارد نباید خرید و فروش شود.‌/ ‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها