رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان و مواد غذایی، اخذ مالیات بر ارزش افزوده در برخی واحدهای فست‌فود را غیرقانونی دانست و گفت: این اتحادیه نیز نسبت به اخذ مالیات بر ارزش افزوده در واحدهای فست‌فود معترض و خواستار تجدیدنظر در این خصوص است.
کد خبر: ۷۰۷۵۳۱

اسدالله احمدی در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: گر چه اخذ مالیات بر ارزش افزوده شامل برخی از واحدهای این صنف شده است، اما قانون آن از نیمه دوم امسال اجرایی خواهد شد. وی اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای فست‌فود را به صلاح ندانست و گفت: توافق شده در مرحله نخست این مالیات از واحدهایی که دارای برند و به‌صورت زنجیره‌ای هستند، اخذ شود و واحدهای کوچک‌تر در مراحل بعدی شامل این قانون شوند.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان همچنین از مشتریان واحدهای اغذیه‌فروش که از این واحدها به سبب اخذ مالیات بر ارزش افزوده شکایت دارند، خواست به این اتحادیه مراجعه و شکایت خود را ارائه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون برخی واحدهای فست‌فود مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت می‌کنند، گفت: ممکن است برخی از این واحدها برند خود را در سازمان ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده و دارای دفاتر قانونی باشند که در این صورت شامل قانون ارزش‌افزوده خواهند شد.

سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه صنف رستوران و سلف سرویس نیز دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از سوی اعضای این اتحادیه را قانونی دانست و گفت: چون رستوران‌ها عضو اتحادیه و دارای کد اقتصادی هستند، بنابراین مجازند این مالیات را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها