صدای تفریحات سالم در رادیو سلامت

گروه سلامت و تفریحات شبکه رادیویی سلامت با عنایت به نقش مهم تفریحات سالم و سرگرمی در سلامت و تاثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی، برنامه‌هایی متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی در قالب‌های جذاب طنز، نمایش، مسابقه و جنگ و معرفی تفریحات سالم سلامت محور، تهیه و تولید می‌کند.
کد خبر: ۷۰۶۰۸۲

جمشید یزدانی، مدیرگروه سلامت و تفریحات رادیو سلامت با بیان این‌که موضوع تفریح آن​قدر مهم است که ماده 24 اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز به این امر تاکید داشته است، می‌گوید: «براساس این ماده هرکس حق استراحت، فراغت و تفریح دارد. تفریح و سرگرمی در کاهش میزان خشونت‌ و انحراف‌های اجتماعی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان و همچنین افزایش بهره‌وری در کار‌ها نقش دارد. از این‌رو گروه سلامت و تفریحات با توجه به نقش اساسی تفریح و سرگرمی در سلامت، برنامه‌های متنوع و مختلفی را در ساختارهای نمایش و مسابقه تهیه و پخش می‌کند.»

وی در ادامه به برنامه «سلام جوانی» اشاره می‌کند و می‌افزاید: برنامه «سلام جوانی» به مدت 30 دقیقه (زنده) روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 با بخش‌های جوان امروز، جوان دیروز، از دانشگاه چه خبر، ناگفته‌های جوانی و یک فنجان سلامتی پخش می‌شود. ایجاد فضای شاد و مفرح، ارتقای سطح آگاهی مخاطبان جوان در ابعاد مختلف سلامت، ترویج رفتار صحیح و سالم در روابط اجتماعی و ایجاد روحیه خود باوری از جمله اهداف این برنامه است.»

به گفته یزدانی، جنگ «بفرمایید سیب» برنامه‌ای شاد است که با بخش‌های جذاب قصه‌های مداد رنگی، لیلی و مجنون، یک کلاغ چهل کلاغ و میکروفن مخفی جمعه هر هفته به یکی از موضوعات حوزه سلامت می‌پردازد. مدیر گروه سلامت و تفریحات رادیو سلامت با اشاره به برنامه‌های «سبک سنگین» و «سه نسل» ادامه می‌دهد: برنامه سبک سنگین، در قالب مسابقه تهیه می‌شود که موضوع آن مطرح کردن سوالات در حوزه سلامت جسم (پیشگری از بیماری‌ها، تغذیه، ورزش و...) است. مسابقه سه نسل نیز با هدف ارتقای سطح آگاهی مخاطبان در ابعاد سلامت، ایجاد تعامل بین سه نسل (دیروز، امروز و فردا) و ایجاد فضای شاد همراه با هیجان به مدت 60 دقیقه (تولیدی) تهیه می‌شود و روز پخش آن جمعه‌ها ساعت 15 است.

وی تصریح می‌کند: «گروه سلامت و تفریحات رادیو سلامت برای تعامل هر چه بیشتر با مردم و معرفی بهتر رادیو بخصوص شبکه تخصصی سلامت، اجرای برنامه‌های محیطی و خارج از استودیو را نیز به‌عهده دارد و با اعزام واحد سیار به مناطق مختلف (دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، بوستان‌ها و نمایشگاه‌ها و...) مراسم و همایش‌هایی را که با موضوع سلامت در ابعاد مختلف (جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی) ارتباط دارند، پوشش می‌دهد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها