گسترش بهره‌گیری از فناوری «چاپ سه بعدی» منجر به معرفی آجرهای سرامیکی شده است که قادرند همانند قطعات لِگو به یکدیگر متصل شوند و از آنها می‌توان برای خلق ساختارهای پیچیده تنها با استفاده از یک ماده سود برد. این در شرایطی است که ضایعات ساخت‌وساز نیز به طور کامل حذف می‌شود.
کد خبر: ۷۰۹۱۶۱
آجر چاپ کنید + عکس

در چند وقت اخیر، فناوری «چاپ سه بعدی» رشد سریعی را تجربه کرده و حتی چاپ مصالح ساختمانی نیز صورت گرفته است.

در همین راستا، همکاری «سابین دیزاین لب» با «کورنل» و «جنی سابین استودیو» به معرفی آجرهای سرامیکی که قادرند همانند قطعات لگو به یکدیگر متصل شوند، منجر شده است.

از این آجرها می‌توان برای خلق ساختارهایی پیچیده تنها با استفاده از یک ماده سود برد. این در شرایطی است که ضایعات ساخت‌وساز نیز به طور کامل حذف می‌شود.

«پلی‌بریک» (PolyBrick) اجازه چینش دیواری بدون ملات را داده که موجب به حداکثر رسیدن استحکام ساختاری شده و امکان ساخت سازه‌های پیچیده منحنی را فراهم می‌کند.

آجرهای پلی‌بریک دارای اتصال‌های دم چلچله‌ای هستند و الگوریتم‌هایی که قطعات را به یکدیگر متصل می‌کنند اجازه می‌دهند سیستم‌های جمعی از نیروی گرانش برای قفل شدن آجرها در مکان خود و استحکام سازه استفاده کنند.

بنا بر ادعای تیم پژوهشی، این تکنیک می‌تواند ساخت‌وساز یک ساختمان کامل بدون تولید ضایعات و نخاله را تضمین کند.

با توجه به ساختار متخلخل، آجرهای سرامیکی مصالح ساختمانی مقرون به صرفه‌ای هستند زیرا بسیار سبک‌تر از آجرهای رایج بوده و مواد خام کمتری نسبت به آنها مصرف می‌کنند که در ساخت‌وسازهایی با مقیاس بزرگ سودمند است.

پیشرفت‌های صنعتی و تکنولوژیکی نشان داده‌اند که تولید سرامیک می‌تواند به صورت دستی، مکانیکی و اکنون دیجیتالی صورت بگیرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها