جزئیات قتل خواهرزاده بازیکن سابق استقلال

مادر مقتول: برای دستگیری قاتلان دخترم لحظه‌شماری می‌کنم

2 پسر جوان در دو جنایت جداگانه مادربزرگ و پدر خود را کشتند

عاملان 2 جنایت خانوادگی پشت میله‌های زندان

عاملان دو جنایت خانوادگی بعد از دستگیری توسط پلیس، جزئیات قتل را شرح دادند. یکی از این متهمان پسر نوجوانی است که برای رسیدن به پول دست به قتل مادر بزرگش زد اما قبل از آن‌که بتواند طلاهای سرقتی را به پول تبدیل کند، توسط کارآگاهان شناسایی و بازداشت شد.
کد خبر: ۷۰۵۴۵۱
عاملان 2 جنایت خانوادگی پشت میله‌های زندان
زنی میانسال غروب چهارم مرداد امسال با مرکز فوریت‌های پلیسی110 استان ایلام تماس گرفت و از قتل پیرزن هفتاد و چهارساله همسایه خبر داد. او که بسیار مضطرب بود به پلیس گفت: پیرزن همسایه‌مان تنها زندگی می‌کند. او عصرها برای آن‌که حوصله‌اش سر نرود، به کوچه می‌آمد و مقابل در خانه شان می‌نشست و من هم گاهی به او سر می‌زدم و با هم صحبت می کردیم اما امروز هرچه منتظرش شدم خبری از او نشد، نگران شدم و چند بار با تلفن همراهش تماس گرفتم اما جواب نداد. از آنجا که پیرزن نمی‌توانست بخوبی راه برود و بدون اطلاع ما جایی نمی‌رفت، نگران شدم و به کمک همسایه‌ها وارد خانه او شدیم و جسدش را دیدیم.
به این ترتیب ماموران جنایی در پی تماس زن همسایه در جریان ماجرا قرار گرفتند و وارد عمل شدند که پس از حضور در محل نیز با جسد پیرزن روبه‌رو شدندکه غرق در خون بود . متخصصان پزشکی قانونی در معاینه‌های اولیه زمان فوت را چند ساعت قبل از حضور ماموران تشخیص دادند و علت اولیه مرگ را نیز اصابت جسمی سنگین به سر پیرزن اعلام کردند.

از سویی در بازرسی از محل جنایت باتوجه به آن‌که درهای ورودی سالم بود و آثار ورود به عنف دیده نمی‌شد، احتمال ارتکاب قتل توسط فردی که زن تنها با او آشنایی قبلی داشته است مطرح شد.

در ادامه تحقیقات و پس از حضور اقوام در محل جنایت مشخص شد طلاهای پیرزن سرقت شده است. به همین دلیل فرضیه وقوع جنایت با انگیزه سرقت از سوی کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام درباره این پرونده می‌گوید: در تحقیقات محلی مشخص شد مدتی است نوه مقتول به نام کامران به خانه او رفت و آمد می‌کند. همچنین وقتی کامران به عنوان مظنون احتمالی جنایت زیر ذره بین قرار گرفت معلوم شد دو سال قبل مادرش را بر اثر حادثه‌ای از دست داده و از آن پس هر چند وقت یکبار به مادربزرگش سر می‌زد، اما در ماه‌های اخیر رفت و آمد او به خانه مادر بزرگش افزایش یافته بود. باتوجه به آن‌که پسر هفده ساله تنها فردی بود که به خانه مقتول رفت و آمد داشت، احتمال وقوع جنایت از سوی او مطرح و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد کامران پیش از این نیز دست به سرقت‌های خرد زده؛ به طوری که دوستانش او را کلاغ‌سیاه خطاب می‌کردند. باتوجه به اطلاعات به‌دست آمده و موضوع سرقت طلاهای پیرزن، پسر نوجوان به عنوان تنها مظنون پرونده شناسایی و دستور بازداشت او صادر شد. سرهنگ گوهری ادامه می‌دهد: بررسی‌ها ادامه داشت تا این‌که متهم بازداشت شد. او ابتدا منکر جنایت بود اما زمانی که طلاهای قربانی از مخفیگاهش پیدا شد، به قتل مادربزرگش با انگیزه سرقت اعتراف کرد.

این مقام انتظامی می‌افزاید: متهم نوجوان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

جنایت دوم

پدرم قرار بود خانه را به نامم کند اما این کار را نکرد. این جمله، انگیزه پسر جوان برای قتل پدرش بود که روی برگه بازجویی نوشت. پسر کر و لال زمانی که متوجه شد پدرش نمی‌خواهد به وعده خود عمل کند، او را به قتل رساند. قتل مرد میانسال دو هفته قبل به پلیس اعلام شد. گزارش این خبر کافی بود تا گروهی از کارآگاهان جنایی وارد عمل شوند.آنها پس از حضور در محل جنایت با جسد مردی پنجاه وهفت ساله در خانه‌اش مواجه شدند. در چند قدمی جسد، پسر جوانی نشسته بود که با ایما و اشاره به کارآگاهان اعلام کرد او عامل این جنایت است. در بررسی‌ها مشخص شد پسر جوان کر و لال است.

متهم که حامد نام داشت، بازداشت و به اداره آگاهی منتقل شد. او گرچه قادر به صحبت نبود اما از آنجا که مدرسه استثنایی رفته بود، سواد خواندن و نوشتن داشت. او تمام حوادثی را که برایش رخ داده بود، با جزئیات روی برگه بازجویی نوشت.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام در این رابطه می‌گوید: متهم که جوانی بیست ساله است، درباره انگیزه این جنایت نوشته به‌دلیل مشکلات جسمی که داشتم، پدرم گفته بود خانه‌اش را به نام من می‌کند تا پشتوانه‌ای برای من باشد و در نبود او تا حدودی تامین باشم اما نمی‌دانم چه شد که تصمیمش تغییر کرد و گفت خانه را به نام من نمی‌زند.

من هم ناراحت شدم و با او جر و بحث کردم. درگیری بین ما بالا گرفت و با چوبدستی به من حمله کرد. من هم که خیلی از دست او و تغییر تصمیمش ناراحت و عصبانی شده بودم، چاقویی را از آشپزخانه برداشتم و به پدرم حمله کردم. چاقو به گردن پدرم اصابت کرد و در همان لحظه جان خود را از دست داد.

سرهنگ گوهری ادامه می‌دهد: متهم جوان پس از اعتراف به جنایت با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. (ضمیمه تپش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها