تماشای شفق قطبی از هتل دانه برفی

شاید در فهرست سفرهای شما، دیدن شفق قطبی همواره جای خودش را حفظ کرده‌باشد، اما آماده باشید که به هر چیزی رضایت ندهید.
کد خبر: ۷۰۵۰۲۷
تماشای شفق قطبی از هتل دانه برفی

یک شرکت هلندی در تلاش است تا هتلی شناور روی آب بسازد که شکل و ساختاری شبیه دانه برف دارد و مسافران ساکن در این هتل، بتوانند انوار آسمانی را روی تخت‌شان هم ببینند.

این پروژه که سال 2008 میلادی آغاز به کار کرده است، کریستال (Krystall) نام دارد و به دلیل بحران اقتصادی اروپا، به تعویق افتاده است.

این هتل متشکل از 86 اتاق شیک است که ساختاری شیشه‌ای دارد و درون آن، یک اتاق کنفرانس و یک مجموعه ورزشی نیز تعبیه شده است. دسترسی به این هتل فقط از طریق قایق ممکن است. این هتل نزدیک تروزمو در شمال نروژ ساخته خواهد شد و هر چند که شناور است، اما حرکت نمی‌کند و همانجا خواهد ماند. انتظار می‌رود سال 2016 این هتل آغاز به کار کند.

این هتل به صورت قطعه قطعه ساخته خواهد شد و بعد در محل اسمبل می‌شود. کوئنالتیوس، معمار و موسس Waterstudio معتقد است پایه شناور این هتل بسیار بزرگ است و در نتیجه آن را بسیار ثابت خواهد کرد و مسافران هیچ جنبشی را حس نخواهند کرد.

بر خلاف تمام شناورهای روی آب، این هتل تکان نخواهد خورد، هر چند ازفناوری‌های دیگری استفاده شده است تا جلوی هر گونه جابه‌جایی گرفته شود.

ماندن در این هتل درست مثل هتل روی زمین است اما هیچ پیوندی با ساحل ندارد و منظره فوق‌العاده زیبایی خواهد داشت. ضمن آن‌که تمام منابع مورد نیاز هتل از طریق دریا تامین خواهد شد.

آقای التیوس معتقد است هزینه ساخت این هتل، از نسخه مشابه آن روی خشکی 15 درصد بیشتر خواهد بود اما از این‌که چه مقدار هزینه بر می‌دارد سخنی به میان نیاورد.

منبع: tweeddailynews.com.au

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها