آمار تلخ رشد ۴ درصدی طلاق در سه ماهه نخست امسال حکایت از تداوم جریان سرد تلخ‌ترین پایان برای زندگی مشترک زوج‌های جوان کشورمان دارد.
کد خبر: ۷۰۴۶۸۷

جام جم سرا: به نوشته روزنامه جوان، نکته قابل تأمل‌تر اینکه بنا به تأکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیشترین طلاق‌های ثبت شده زنان به میزان ۱۴/۵ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاق‌های ثبت شده مردان نیز به میزان ۱۶/۲ درصد نیز مربوط به همین رده سنی یعنی ۲۷ تا ۲۹ سال بوده است؛ سنینی که شاید در منحنی عمر انسان به عنوان سن طلایی به شمار بیایند. (خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
مسیب مسكوچی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
راه طلاق باید هموار باشد. در شرایطی كه برخی دختران مجرد به انحاء مختلف خواسته خود را با حیله و نیرنگ و در قالب احساسات به خواستگار خود تحمیل نموده و ارقام صد هزار تایی را به سكه های مهریه خود می افزایند، بدیهی است تشكیل زندگی بر پایه هایی نا استوار ارتفاع می گیرد و متزلزل است. بنا براین برای جلوگیری از درگیری، خشونت و خون و خونریزی بهترین راه تفاهم در جدایی است. بهتر اینكه زوجهای جوان تا شش سال بچه دار نشوند تا در صورتیكه احساس نمودند تحمل یكدیگر را ندارند حداقل نفر ثالث را قربانی تصمیم توافقی خود نكنند. البته در این راه از كنجكاوی، تنوع طلبی و در نهایت هوسرانی پسران به دوشیزگان تازه بالغ نیز نباید غافل شد و در صورتیكه زوجه در ارضاء همسر خود راه كوتاهی را در پیش بگیرد ممكن است همسر خود را ابتدا از بعد عاطفی و سپس در بعد واقعی از دست بدهد. نتیجه اینكه دو عامل یكی رقم مناسب و نسبتا پایین مهریه یعنی حدود 44 سكه و دیگری تقویت و فزونی رابطه جنسی از طرف زوجه كه اساس و پایه تقویت رابطه عاطفی است می تواند به كاهش شتاب نمودار طلاق كمك نماید.
محسن دماوندی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
من علی حدس می زنم توطئه ای در راه است. مگر می شود ما كه ادعا می كنیم مسلمانیم و پاكیزه زندگی میكنیم آمار طلاقمان بیداد بكند؟ من فكر می كنم شیاطین بزرگ آمریكا و اسرائیل گردی بر جامعه ما افشانده اند كه تمایلات جنسی و عاطفی را در زوجهای ایرانی خشكانده است و این باعث مشاجره می شود، باعث عدم تفاهم می شود، باعث خشونت و پرخاشگری و در نهایت تكرار آن باعث طلاق می شود. من فكر میكنم در ریزگردهایی كه به سمت كشور ما می آید توطئه ای استكباری نهفته باشد. شاید روزی این فرضیه و یا چیزی مشابه آن اثبات شود.
محمود لطیف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
نكند دشمن به اهداف خود نزدیك شود!!! طلاق، فساد اخلاقی و اعتیاد در صدر!!! فاجعه رقم خورد.
سهیلا مطلوب جاه
United States
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
من دانشجوی روانشناسی بالینی هستم. اگر از ده سال پیش موشكافانه به موضوعات نگاه می شد، اگر مباحث اینچنینی اجازه نشر و نقد داشتند شاید آگاهی مردم بیشتر و بیشتر می بود و چه بسا با معزل كمتری دست و پنجه نرم می كردیم. امروزه لازمست مباحث خوب مطرح و آموزش داده شود. بحث علاقه، بحث صداقت بحث رابطه جنسی در ازدواج و بحث ارضاء و اورگاسم باید مطرح شود. عوام باید در جریان آنچه از نبود آن لطمه می بینند قرار بگیرند و از لاك شرم و نجابت كمی خارج شوند. یك جراحی فرهنگی لازمست كه صورت بگیرد و واقعیتهای نیازهای آدمی را خاطر نشان كند. نیاز به عشق، نیاز به مهریه نسبتا مطلوب آقای مسكوچی!!!، نیاز به جواهرات، نیاز به رابطه جنسی كامل، نیاز به دیده شدن و دیدن نه نادیده گرفتن و نا دیدن و همه در سایه نیاز به درامد مكفی.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
به نظر بنده اولین علت آنست پسر ازنظر مالی مشكل دارد واز نظر مسكن مشكل دارد عمده ترین مشكل آنست حرف پدر ومادرگوش نمی دهند و یاپدر مادر ندارن ویامشكل بیكاری دارند به غیرازاین دلیل فكر میكنم آمار طلاق خیلی كم شود
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
محسن خان واقعا تنهایی به این نتایج شگفت انگیز رسیدی؟؟؟!!!!!
من بانظرمحسن
Denmark
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
من بانظرمحسن موافقم آنرادراثر فیمهای ماهوارهای میتوان یافت

نیازمندی ها