مردم سیستان نیمی از سال را با توفان دست و پنجه نرم می‌کنند

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بادهای 120 روزه سیستان تبدیل به بادهای 170 روزه شده‌اند و به نوعی باید گفت نیمی از سال را مردم سیستان با توفان دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۴۴۸۰
مردم سیستان  نیمی از سال را با توفان دست و پنجه نرم می‌کنند

به گزارش ایسنا، علی اوسط هاشمی در شورای مدیریت بحران استان بیان کرد: ریزگردها باعث شده است تا بیماران مبتلا به سل در استان افزایش یابد و این استان را به عنوان بالاترین استان مبتلا به سل در کشور معرفی کند.

وی بیان کرد: نگاه دولت به استان باید نگاه فرامنطقه‌ای و بین‌المللی باشد چراکه سیستان و بلوچستان بیش از 15 سال است که با پدیده خشکسالی مواجه است و مردم منطقه دچار ضرر و زیان فراوان شده اند.

وی تصریح کرد: برای شرایط بحرانی در سیستان و بلوچستان انبارهای اقلام و کالاهای ضروری وجود ندارد تا در شرایط بحران بتوان از آن‌ها استفاده کرد که باید برای ایجاد و تجهیز آن راهکاری اندیشید.

استاندار گفت: خشکسالی های چندساله استان، شکنندگی انسانی را در منطقه بوجود آورده است.

وی تاکید کرد: ما موظف به تامین هوای پاک در منطقه و صیانت از جان مردم هستیم.

استاندار گفت: متاسفانه برای خشکسالی‌های استان و مقابله با آن تعریف درستی ارائه نشده است به همین دلیل مردم خسارات زیادی را متحمل شده اند.

هاشمی اظهار کرد: امروز مردم نسبت به نوع نگاه ما در برخورد با حوادث تردید دارند و احساس می‌کنند که مسئولان نسبت به وقوع حوادث منطقه بی‌تفاوت هستند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برای برون‌رفت از شرایط زیست محیطی فعلی در سیستان، نیازمند طرح‌های کارشناسی و پژوهشی کاربردی هستیم و برای اجرای آن‌ها نیز با مشکل اعتبار مواجه نیستم چراکه معتقدیم باید نجات مردم در اولویت کار باشد.

استاندار تاکید کرد: دولت باید برای محاسبه هزینه‌های آب و برق مردم سیستان با توجه به خشکسالی‌های مستمر تجدید نظر کند.

هاشمی گفت: طرح تثبیت شن‌های روان برای حدود 3000 هکتار از اراضی استان در دست اقدام است که بزودی عملیاتی می شود.

رییس ستاد بحران استان بیان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم سیستان منازل خود را حراج کرده و با 25 تا 30 درصد زیر قیمت املاک خود را به فروش می‌رسانند تنها به خاطر این‌که با کوچ به منطقه‌ای دیگر سلامت خود را تضمین کنند.

این مسئول گفت: شرایط نامساعد جوی اقتصاد مردم منطقه را مختل کرده که لازم است دولت بسته‌های حمایتی را در زمینه‌های مختلف برای آن‌ها در نظر بگیرد که از جمله آن‌ها می‌توان معافیت‌های مالیاتی و بخشش هزینه‌های آب و برق در ماه‌های بحرانی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها