جام جم ورزشی- رفعتی 44 ساله تا سال 2011 داور رسمی فیفا بود. او در 84 بازی بوندسلیگا و 102 بازی در لیگ های دیگر این کشور سوت زده بود.
کد خبر: ۷۰۴۲۶۸
داور مشهور ایرانی از دلایل خودکشی اش می گوید

وی در بازی خداحافظی استیون چروندولو بازگشت کوتاهی به مستطیل سبز خواهد داشت.
19 نوامبر 2011 نفس بوندسلیگا در سینه حبس شده بود. بابک رفعتی سعی داشت پیش از بازی کلن مقابل ماینس در اتاقش در هتل هایات کلن به زندگی‌اش پایان دهد، که خوشبختانه نجات یافت. پس از درمان های بسیار در ماه مه 2012 به میادین بازگشت.
او به "بیلد یکشنبه" گفت: "زمانی که برای قضاوت این بازی با من تماس گرفته شد، فورا پذیرفتم. من و استیون سالهاست همدیگر را میشناسیم و این برای من افتخاری است در دیدار خداحافظی‌اش حضور داشته باشم."
وی پیشتر و بعد از آخرین داوری که 27ماه پیش انجام داد، اعلام کرده بود قضاوت را کنار می‌گذارد. شاید این بازی شروع دوباره‌ای برای بازگشت رفعتی باشد.
او گفت: "دلم میخواهد دوباره داوری کنم؛ شاید هم مربیگری! فوتبال جذاب و شعف‌انگیز است."
رفعتی پس از کناره‌گیری اش، در تلویزیون و سمینارهای گوناگون با عنوان کارشناس و سخنران حضور می‌یافت. او یک کتاب هم به نام "سوت مرگ" هم نوشته است و یک نهیه‌کننده تلویزیونی نیز قصد دارد تا از زندگی وی یک فیلم مستند تهیه کند.
رفعتی در کتاب 304 صفحه‌ای‌اش درمورد دوران افسردگی‌اش نوشته است و به فاندل و کروگ رؤسای جامعه داوری آلمان تاخته است. او سالها پیش درگفتگو با مجله اشترن گفته بود: فاندل میگفت: "تو حق اشتباه کردن نداری بابک." و این جمله تا اقدام به خودکشی من در وان حمام اتاقم در هتل کلن در گوش من بود.
او کماکان به کمیته داوران بوندس لیگا انتقاد دارد ولی در عین حال به بهبود روابطش با اتحادیه فوتبال آلمان امیدوار است. او میگوید: "اینکه دیگر مسئله بر سر نام‌هایی چون رفعتی، کروگ و فاندل نیست. بلکه مشکل اصلی افسرده شدن و کنار آمدن ما با این بیماری بود. امیدوارم بتوانم رئیس کیته داوران را ملاقات کنم و به دور از هرگونه تنش و اختلاف راجع به بازگشت و شروع دوباره داوری با وی صحبت کنم."
(آی اسپورت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها