اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اختصاص صد هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت به صنایع کوچک خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۳۱۷
اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک

سیدمحمدعلی سیدابریشمی در گفت‌وگو با ایرنا، تصریح کرد: تسهیلات یادشده به منظور رفع مشکلات مالی و غیرمالی صنایع کوچک در اختیار این صنایع قرار می‌گیرد.

وی ایجاد محیط رقابتی در اقتصاد و افزایش کارآیی، استفاده از امکانات در نیل به خوداتکایی اقتصادی و قدرت تصمیم‌گیری سریع و انعطاف‌پذیری بالا را از نقش‌های عمده صنایع کوچک در توسعه صنعتی اقتصادی برشمرد و گفت: البته این صنایع تحت‌تأثیر عوامل مالی و غیرمالی نظیر کمبود یا نبود آموزش، مهارت‌های فنی ناکافی، دسترسی ضعیف به بازارها، فقدان اطلاعات و ساختارهای نامطمئن، قرار دارند و با وجود دسترسی به سرمایه، این عوامل اغلب مانع افزایش سودآوری کسب و کارها می‌شوند.

سیدابریشمی افزود: برای غلبه بر محدودیت‌های عنوان شده و به منظور افزایش اشتغال و رشد بالقوه، دولت‌ها در جهت انجام اقدامات مختلفی از جمله ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با سهولت دسترسی، انجام مداخلات به منظور بهبود فضای کسب و کار در سطح محلی و ملی و همچنین افزایش دسترسی به خدمات توسعه کسب و کار تلاش می‌کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که بیست و یکم مرداد از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است، گفت: هم‌اکنون 81 هزار واحد صنعتی کوچک با اشتغالی بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر کشور فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها