یکی از سارقان از بستگان نگهبان انبار بود که کالاها را با 8 دستگاه کامیون به 2 انبار دیگر انتقال داده بود

سرقت مسلحانه 8 میلیارد تومانی از انبار لوازم خانگی

دو سارق مسلح که با بستن دست و پای نگهبان انبار لوازم خانگی هشت میلیارد تومان کالا سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۰۲۱۹۸

به گزارش پلیس آگاهی تهران، بامداد روز دهم مرداد ماموران کلانتری 168 (13 آبان) از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از یک سرقت مسلحانه در خیابان شهید رجایی اطلاع یافته و عازم محل شدند.

با حضور مأموران کلانتری در یک انبار محل نگهداری لوازم خانگی، نگهبان آن به نام حمید به مأموران اعلام کرد، ساعت 5 بامداد در حال استراحت بودم که دو نفر وارد اتاقک نگهبانی شده و با تهدید یک قبضه سلاح کمری و چاقو دست و پای مرا بسته و تمامی لوازم خانگی داخل انبار را سرقت کردند. نگهبان انبار اضافه کرد: پس از ترک محل از سوی سارقان، موفق به باز کردن دست و پای خود شده و در تماس با صاحب انبار و پلیس، موضوع را به آنها اطلاع دادم.

با تشکیل پرونده و دستور بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه شهرری، پرونده در دستور کار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با حضور در محل سرقت به تحقیق از صاحب انبار و نگهبان انبار پرداخته و متوجه شدند ارزش اموال سرقت شده بیش از هشت میلیارد تومان است.

در ادامه و با بازرسی محل سرقت، کارآگاهان موفق به یافتن یک کارت تبلیغاتی متعلق به یکی از شرکت‌های باربری منطقه شهرری شده و در تماس با این شرکت اطلاع یافتند تمامی اموال مسروقه توسط خودروهای باربری این شرکت به دو انبار دیگر در اسلامشهر و رباط کریم منتقل شده است.

با حضور کارآگاهان در دفتر شرکت باربری و تحقیق از مدیر و رانندگان معلوم شد فردی روز قبل از سرقت در تماس تلفنی، خود را صاحب انبار معرفی و درخواست هشت دستگاه خودروی خاور برای حمل کالا کرده و با اعزام کامیون‌ها به محل تعداد زیادی کارگر، در فاصله زمانی کوتاهی لوازم داخل انبار را به کامیون‌ها منتقل و رانندگان نیز اموال را به دو انبار در اسلامشهر و رباط کریم منتقل کرده‌اند.

با شناسایی دو انبار محل نگهداری اموال مسروقه، هماهنگی قضایی انجام شد و کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با نیابت قضایی به اسلامشهر و رباط کریم رفته و موفق به کشف اموال مسروقه در این دو انبار شدند.

با حضور کارآگاهان در محل نگهداری اموال مسروقه، آنها موفق به دستگیری جوانی بیست و چهار ساله به نام داوود شدند که پس از شناسایی توسط رانندگان، خود را صاحب انبار و اموال معرفی کرده بود.

با دستگیری داوود و انتقال وی به پایگاه نهم آگاهی، متهم به عنوان یکی از بستگان نگهبان انبار شناسایی شد و در مراحل اولیه تحقیقات به طراحی سرقت اعتراف و یکی از دوستان و بچه محل‌های خود به نام مجید را نیز به عنوان همدستش معرفی کرد و مدعی شد، مجید هنگام سرقت بیرون از انبار نگهبانی می‌داد و پس از سرقت نیز وسایل را به محل نگهداری اموال مسروقه منتقل کرد.

داوود در خصوص کارگران حاضر در محل سرقت برای جابه‌جایی اموال مسروقه نیز گفت: تمامی این افراد، کارگران روزمزد بودند که برای صبح روز سرقت استخدام شده و هیچ‌کدام از آنها اطلاعی از سرقت نداشتند. با شناسایی دیگر متهم پرونده، مجید نیز در همان روز در رباط کریم دستگیر شد و در اظهارات اولیه به مشارکت در سرقت و کرایه دو انبار برای نگهداری اموال مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به مجهز نبودن انبار محل سرقت به سیستم دوربین‌ مداربسته، گفت: با توجه به نحوه ورود سارقان به محل سرقت و احتمال مشارکت نگهبان انبار در سرقت، این فرد نیز دستگیر شد و با دستور قضایی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها