توصیه‌های یک دزد به مالکان خودروها برای جلوگیری از سرقت

دزدان عاشق چه خودروهایی هستند

خودش می‌گوید به جرم سرقت عشقش دستگیر شده است. اسمش مرتضی و 22 ساله است. در پرونده‌اش علت دستگیری را سرقت ضبط و باند نوشته‌اند اما خودش می‌گوید عشق سیستم صوتی خودروست و نمی‌تواند از آن جدا باشد، به همین دلیل هر سیستمی را که خوشش بیاید سرقت می‌کند.
کد خبر: ۷۹۰۹۰۳
فقط عشقم را می‌دزدیدم

سابقه کیفری داری؟

یک بار به اتهام خرید ضبط و باند از یکی از دوستانم دستگیر شدم و یک ماه در زندان بودم.

چرا دست به سرقت می‌زنی؟

باور کنید عشق سیستم هستم و به همین دلیل سرقت می‌کنم. البته نیاز مالی باعث شد به سمت سرقت بروم و چون سرقت لوازم داخل خودرو آسان بود، من هم دزد ضبط و باند شدم.

چرا نیاز مالی داشتی؟

بعد از این‌که به زندان افتادم هیچ‌کس در محل به من کار نداد و چون پدر و مادرم پیر هستند مجبورم کار کنم تا روزگار بگذرانیم.

با پول دزدی؟

مجبور باشی با پول دزدی هم زندگی می‌کنی.

چرا به تو مرتضی سیستم می‌گویند؟

چند باری که ضبط و باند را سرقت کردم، تا زمان فروختن، چند روز طول کشید. به همین خاطر آنها را به خانه بردم و مشغول بررسی‌شان شدم و از صدای آن سیستم خوشم آمد، به همین دلیل عاشق سیستم‌های صوتی شده و علاوه بر نیاز مالی، سیستم‌ها را برای دلم می‌دزدیدم. بعد از این موضوع هر سیستمی را سرقت نمی‌کردم و فقط سراغ سیستم‌هایی می‌رفتم که دوست داشتم.

خانواده‌ات می‌دانستند سارقی؟

نه؛ آنها فکر می‌کردند در مغازه صوتی و تصویری کار می‌کنم.

در کدام مناطق سرقت می‌کردی؟

در خیابان‌های مرکزی شهر پرسه می‌زدم و با غروب آفتاب براحتی در خودرو را باز می‌کردم و طاقچه عقب خودرو را که سیستم رویش بسته شده بود در کمترین زمان می‌دزدیدم. اگر پنل ضبط هم در خودرو جا مانده بود، در دو دقیقه ضبط را باز و آن را سرقت می‌کردم.

هر ضبط و باند را چقدر می‌فروختی؟

بین 50 تا 400 هزار تومان؛ چون بستگی به مارک، مدل و کارایی ضبط داشت. از چهار ضبط سرقتی خوشم آمد و آن را برای خود نگه داشتم که از سوی ماموران کشف شد.

اموال سرقتی را کجا می‌فروختی؟

در پشت شهرداری دیگر مثل سال‌های قبل نمی‌توانی ضبط بفروشی، نه مغازه‌داران می‌خرند و نه می‌ارزد آنجا بروی، چون پر از مامور است. به یکی از دوستانم می‌فروختم که مالخر لوازم داخلی خودرو بود.

می‌دانی چه عاقبتی داری؟

زندان. اما من معتاد سیستم صوتی شده‌ام.

می‌توانی بعد از آزادی در مغازه فروش ضبط و پخش مشغول شوی.

روی پیشنهادت فکر می‌کنم، اگر حقوقش خوب باشد و کسی کار بدهد من مشکلی با کار کردن ندارم.

حرف آخر....

آرزو دارم بعد از آزادی از زندان کار سالم پیدا کنم و یک خودرو بخرم و رویش ضبط و باند ببندم و دیگر به سمت خلاف نروم. شما که روزنامه‌نگارید بنویسید که وقتی جامعه ما را قبول نمی‌کند چه‌کار کنیم؟

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها