روان‌شناس و مشاور خانواده:

زن و شوهرید؟ حداقل ۶۰ دقیقه حرف بزنید

یک روان‌شناس و مشاور خانواده با اشاره به عوارض جدی کاهش ارتباط کلامی میان زوجین گفت: زن و شوهر‌ها حداقل باید روزانه ۶۰ دقیقه با یکدیگر حرف بزنند و در خلال این گفت‌و‌گو به بیان نیاز‌ها، کمبود‌ها؛ نگرانی‌ها، ترس‌ها و آرزوهای یکدیگر بپردازند.
کد خبر: ۷۰۱۴۲۱

جام جم سرا: دکتر مسعود غفاری افزود: در واقع از آنجاکه ازدواج‌های بسیاری از افراد مبنای درستی ندارند این امر یکی از عوامل کاهش ارتباط کلامی محسوب می‌شود.

به گفته وی، برخی از افراد دارای شخصیت‌های عصبی و ناسازگارند که میان آنان هم رنگ‌باختگی ارتباط کلامی با همسرشان به چشم می‌خورد. به دنبال کاهش ارتباط کلامی میان زوجین، فاصله میان آن‌ها افزایش می‌یابد و در ‌‌نهایت گسستگی عاطفی ایجاد می‌شود.

عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاور خانواده ایران با تأکید بر اینکه زن و شوهر‌ها تا حد امکان باید پای گفت‌وگو با یکدیگر بنشینند ادامه داد: همه افراد قبل و بعد از ازدواج نیازمند فراگیری آموزش‌های درست زندگی کردن توسط مشاوران خانواده هستند پس باید این موضوع نیز به دقت مورد توجه قرارگیرد. مردم بویژه زن و شوهر‌ها برای پیشگیری از آسیب پذیری‌های زندگی نباید از مراجعه به مشاوران متخصص غافل شوند.(شفاآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها