ثبت 62 میلیون و 160 هزار تردد در تعطیلات اخیر

رئیس پلیس راهور ناجا، از ثبت 62 میلیون و 160 هزار تردد جاده‌ای از سوی دوربین‌ها در تعطیلات اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد 30 درصد سفرها به ترتیب مربوط به استان‌های مازندران، البرز و گیلان بوده و استان‌های قم، فارس و خراسان‌رضوی در رده‌های بعدی قرار دارند.
کد خبر: ۷۰۱۳۹۲

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از پلیس راه شرق استان تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: بازگشت مسافران از روز پنجشنبه آغاز شده و تا روز جمعه 75 درصد آنها بازگشتند و حدود 25 درصد دیگر نیز روز شنبه را برای بازگشت خود انتخاب کردند.

وی از شهروندان بابت توزیع هدفمند بازگشت سفرهای خود قدردانی کرد و افزود: هرچند بازگشت سفر نسبت به زمان رفت، ترافیک کمتری داشت، اما همچنان ترافیک پرحجم است.

مومنی با بیان این‌که گرایش سفرهای شهروندان در تعطیلات اخیر به استان‌های شمالی و شمال غرب بوده است، تصریح کرد: جاده‌های شمالی کشور کشش این حجم بار سفر در تعطیلات را ندارد؛ با توجه به اعمال محدودیت‌ها از سوی پلیس در این جاده‌ها از شهروندان می‌خواهیم الگوی سفر خود را تغییر دهند؛ زیرا غیر از استان‌های شمال، شمال غرب و غرب کشور همه جای ایران دارای جاذبه‌های گردشگری است و مردم با توزیع سفرهای خود می‌توانند از بار سفر به شمال کشور بکاهند.

وی با اشاره به این‌که سرعت متوسط در جاده‌ها در این مدت 83 کیلومتر بوده است، از کاهش 20 درصدی تصادفات در این مدت خبر داد و افزود: تعداد سفرها در این مدت رکورد بی‌سابقه‌ای داشت به‌طوری که از سفرهای نوروز 93 هم بیشتر بود.

وی از دولت و مجلس خواست تعطیلات را ساماندهی کنند تا مردم فرصت بیشتری برای سفر داشته باشند نه این‌که هر چند ماه یک بار به علت تعطیلات چند روزه شاهد حجم بالای سفرها باشیم.

رئیس پلیس راهوار ناجا از دولت خواست نسبت به تعریض و تکمیل آزادراه شمال اقدام کرده و همچنین با تخصیص منابع مالی جاده فیروزکوه را تکمیل و جاده هراز را در کوتاه‌مدت تعریض کند تا بار ترافیک در جاده چالوس کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها