با آغاز بازگشت مسافران از تعطیلات ، ترافیک در برخی محورهای مواصلاتی کشور به ویژه محورهای شمالی نیمه‌سنگین گزارش شده است ، فرمانده پلیس راهور ناجا از افزایش ۱۴ درصدی سفرها خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۰۰۳
ترافیک سنگین در جاده​ها

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار اسکندر مومنی امروز به حجم سنگین ترافیک در جاده های شمال کشور اشاره کرد و گفت : اعمال محدودیت ترافیکی تا روان شدن کامل رفت وآمد خودروها در جاده های شمالی کشور ادامه دارد.

وی حجم ترافیک همه جاده های کشور را زیاد خواند و از هموطنان خواست با برنامه ریزی و مدیریت زمان به منازل خود بازگردند .

فرمانده پلیس راهور با اعلام کاهش 20 درصدی تصادفات به رانندگان توصیه کرد با رعایت قوانین کامل راهنمایی و رانندگی سفر ایمنی را در پیش داشته باشند.

پلیس راهور ناجا به رانندگان توصیه کرده بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

پلیس راه همچنین برای تامین امنیت مسافران تمهیدات ترافیکی اندیشیده و مرحله دوم طرح تابستانی را به اجرا درآورده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: با توجه به ورود میلیونی مسافران ، محدودیت های ترافیکی در استان اعمال می شود.

سرهنگ محمدنژاد افزود: در محور کندوان از ساعت 11 و نیم امروز از 15 کیلومتری مرزن آباد به سمت کرج تا ساعت 3 بامداد فردا یک طرفه است و محور هراز نیز از ساعت 11 امروز تا 3 بامداد فردا از محدوده آب اسک به سمت رودهن یک طرفه است.

در محور فیروزکوه هم رفت و آمد خودروها دوطرفه است اما ترافیک در محدوده شیرگاه و زیرآب سنگین است.

فرمانده پلیس راه شمال فارس گفت: با توجه به پایان تعطیلات عید فطر و بازگشت مسافران ، هم اکنون در محورهای شمالی استان از جمله شیراز- یاسوج و شیراز- کازرون ترافیک سنگین وجود دارد و تردد به کندی صورت می گیرد.

سرهنگ کسرا سیروسی با بیان اینکه پیش بینی می شود ترافیک این محورها از عصر امروز سنگین تر شود به رانندگان توصیه کرد در رانندگی دقت بیشتری داشته باشند.

وی به رانندگان هشدار داد به توصیه های پلیس توجه کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

فرمانده پلیس راه خوزستان امروز گفت : تردد در محورهای ارتباطی به ویژه ورودی های استان و در مسیرهای اهواز - اندیمشک ، دهدز - ایذه ، باغملک - هفتگل ، گچساران - بهبهان - رامهرمز نیمه سنگین است.

سرهنگ قدرتی از رانندگان خواست با صبر و حوصله رانندگی کنند و در صورت احساس خستگی در مکانی امن استراحت کرده و پس از آن به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس پلیس راه گیلان امروز اعلام کرد: با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی وحجم ورود مسافربه گیلان ترافیک در محوررشت - قزوین و آستارا به اردبیل نیمه سنگین و سنگین است.

سرهنگ مهیاررستگار از اعمال محدودیتهای ترافیکی از امروز برای افزایش ایمنی و رفاه حال مسافران درمحور رشت به قزوین و برعکس، آستارا به اردبیل و برعکس خبرداد و گفت: درمرحله دوم اعمال این محدودیتها که صبح امروز آغازشده تا ساعت 1بامداد شنبه 11 مرداد/ ادامه دارد رفت وآمد همه خودروهای باربری سنگین به استثناء حاملان مواد سوختی وفاسد شدنی درجاده رشت به قزوین و آستارا به اردبیل و برعکس ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه بیش از250 هزار خودرو در تعطیلات عید فطر وارد گیلان شدند گفت: 100 تصادف در گیلان روی داد که 3 کشته و 106 زخمی برجای گذاشت که نسبت به تعطیلات عید فطر پارسال کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به موج بازگشت مسافران به شهر خود این ترافیک سنگین تر خواهد شد.

سرهنگ خیری افزود: ترافیک محورهای خروجی همدان به سمت تهران و همچنین به سمت غرب و شمال غرب کشور در حال سنگین شدن است.

همدان در تعطیلات چهار روز میزبان بیش از 800 هزار نفر روز مسافر از اقصی نقاط کشور بود در روزهای اول و دوم تعطیلات ورود بیش از 150 هزار وسیله نقلیه از دیگر شهر های کشور به همدان ثبت شد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ترافیک در همه ورودی و خروجی محورهای شمالی استان به ویژه مشهد - چناران سنگین است.

سرهنگ صفایی افزود: خروجی مشهد به فریمان ، ورودی و خروجی محور مشهد - نیشابور و خروجی محور سبزوار به شاهرود هم نیمه سنگین است.

رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری گفت: محور بروجن ، لردگان به خوزستان ؛ چهارمحال و بختیاری به بوشهر و بروجن به کهگیلویه و بویراحمد ترافیک سنگین دارد.

سرهنگ حمزه رفیعی افزود: پلیس راه چهارمحال و بختیاری برای کاهش تخلف رانندگان و کاهش تلفات احتمالی ناشی از تصادفات بین جاده ای تمام وقت در جاده مستقر شده است.

30 هزار خودرو روزانه از محور بروجن به لردگان به خوزستان ، اصفهان و یاسوج رفت و آمد می کنند.

این محور بنادر جنوبی کشور را به فلات مرکزی ایران وصل می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها