آتش‌سوزی 48 ساعته در پاساژ کادوس‌ آبادان

صحنه‌های شگفت‌انگیز نجات 2 دختربچه از آتش+عکس

عملیات نجات دو دختربچه با وسایل ابتدایی از پشت بام پاساژ آتشین آبادان صحنه‌های عجیبی را رقم زد و هر بار که آتش‌نشانان با تجهیزات ابتدایی و پر نقص تصور می‌کردند آتش خاموش شده، شعله‌ها زبانه می‌کشیدند. این آتش‌سوزی 48 ساعت ادامه پیدا کرد.
کد خبر: ۶۹۸۴۲۲
صحنه‌های شگفت‌انگیز نجات 2 دختربچه از آتش+عکس

جام جم سرا: ساعت شش صبح روز 29 تیرماه امسال ماجرای آتش‌سوزی گسترده‌ای در پاساژ کادوس 4 آبادان به ایستگاه آتش‌نشانی مخابره شد و مأموران آتش‌نشانی با حضور در محل برای خاموش کردن این آتش وارد عمل شدند اما خودروهای آبپاش به خاطر نقص فنی‌شان قادر به اقدامی نبودند.

این امر سبب شد حلقه آتش به‌سرعت گسترده‌تر شود. مأموران با هر شرایطی که بود برای خاموش کردن آتش وارد عمل شدند و پس از دقایقی پی‌بردند خانواده‌ای بالای پشت‌بام این ساختمان شش طبقه گرفتار شده‌‌اند.

در این مرحله آتش‌نشانان قصد داشتند با خودروی حامل نردبان برای نجات جان اعضای این خانواده وارد عمل شوند که در همان گام نخست متوجه خراب بودن نردبان شدند.جالب این‌که دادستان و فرماندار شهر آبادان از نزدیک شاهد این اتفاقات بودند و خیلی زود دستور داده شد آتش‌نشانان ایستگاه پالایشگاه آبادان و خرمشهر و نردبان برقی فرودگاه برای کمک‌رسانی در محل حاضر شوند.

همزمان با این ناهماهنگی‌ها عرصه سوزان برای خانواده گرفتار شده تنگ‌تر شد.مأموران که فرصت زیادی برای نجات جان اعضای این خانواده نداشتند با دستان خالی به ابتکار عجیبی دست زدند. شرایط به سختی می‌گذشت و پدر جوان که تنها به دنبال راهی برای نجات دو دختر بچه‌اش بود سیم آنتن را قطع کرد و به پایین ساختمان فرستاد، آتش‌نشانان نیز طناب را به همین سیم بستند و پدر آن را بالا کشید تا طناب نجات به دستش برسد.


پدر وحشت‌زده باید به ریسک بزرگی دست می‌زد، وی ابتدا طناب را به دور کمر یکی از دختربچه‌ها بست و در حالی که گریه می‌کرد و وحشتزده بود دخترک را به آرامی به پایین ساختمان که آتش‌نشانان منتظرش بودند فرستاد. دخترک در میان زمین و هوا به‌صورت معلق، آویزان بود تا آتش‌نشانان به کمکش بروند و این یکی از ترسناک‌ترین صحنه‌ها را به تصویر کشید تا این‌که در آغوش آتش‌نشانان آرام گرفت.

نوبت به دختر کوچکتر رسیده بود، همه وحشتزده دست به دعا برداشته بودند، پدر در میان گریه‌های مادر دومین دخترش را به طناب کنفی بست و آرام به پایین انتقال داد، امکان وقوع هر نوع اتفاقی وجود داشت تا این‌که این دختربچه نیز به سلامت به پایین ساختمان آتشین رسید. حالا جان زن و شوهر در خطر بود. با گذشت زمان دیگر نیروهای کمکی در محل حاضر شدند و خانواده گرفتار در بالای ساختمان با کمک بالابر فرودگاه آبادان نجات پیدا کردند.

همزمان مغازه‌ها یکی پس از دیگری در آتش می‌سوختند تا این‌که آتش‌نشانان موفق شدند در ساعت 12 ظهر یکشنبه این آتش را مهار کنند.

ادامه آتش‌سوزی
به گزارش جام جم سرا، در حالی که تصور می‌رفت آتش‌ فروکش کرده باشد، چندین خودرو به سمت ایستگاه حرکت کرده و دیگر آتش‌نشانان در حال جمع‌آوری وسایل و ایمن‌کردن محل بودند که ناگهان صدای انفجاری از پاساژ سوخته شده به گوش رسید و باز شعله‌های آتش زبانه کشید.

ساختمان که با فایبرگلاس طراحی و ساخته شده بود خیلی زود آتش را در دل خود جا داد و آتش‌نشانان بار دیگر دست به کار شدند.

عقربه‌ها ساعت شش عصر را نشان می‌داد که مأموران موفق شدند به این آتش سوزی خاتمه دهند اما با گذشت یک ساعت دیگر، دوباره آتش‌سوزی دیگری در پاساژ کادوس 4 سرگرفت.این آتش‌سوزی بارها و بارها از سوی آتش‌نشانان خاموش شد اما با گذشت یک ساعت دوباره در محل دیگری از پاساژ شعله‌های آتش فعال می‌شدند و این روند تا ظهر دوشنبه 30 تیرماه ادامه داشت.

باور نکردنی بود پاساژ در مدت 48 ساعت بارها و بارها آتش گرفت و مهمترین دغدغه، نقص در تجهیزات آتش‌نشانان بود و صحنه‌های عجیب نیز در این آتش‌سوزی رقم خورد.(ایران)

.

.

.

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
درود بر پرسنل خدوم آتش نشانی
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
درود بر پرسنل آتش نشانی كه جانفشانی كردند ....
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
چه درودی ، اقایان خبر از نردبان خودشان ندارند جان مردم را به خطر می اندازند مگر از واقعه آتش سوزی در ساختمان آلومینیم تهران منجر به مرگ دو نفر شد درس نگرفتند درود بر پدر آن بچه ها كه باز ابتكار عمل بخرج داد وگرنه یك خانواده باید جزغاله میشد. لطفا برای پرسنل آتش نشانی كلاس درس وتوجییهی بزارند كه وسایل و تجهیزات خود قبل از وقوع حریق كنترل نمایند نه در زمان وقوع حادثه.
payamavar
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
با سلام
مطلب عجیب دیگری كه متأسفانه رسانه‌ای نشد حادثه مرگ دختر بچه‌ای در بوستان علوی ... بود كه بر اثر برق گرفتگی توسط تیر چراغ برق روشنایی كه علت بی توجهی شهرداری پارك و شهردار منطقه بود كه در حالی كه بچه زنده بود توسط پدرش به درمانگاه معصومیه رسانیده شد ولی دستگاه‌های احیای قلبی و مونیتور خراب بود و بعداً متوجه شدند كه بصورت نمایشی كار میكرده از این دست بی توجهی‌ها كه باعث مرگ انسان‌های بی‌گناه در كشور عزیزمان می‌شه كم نیست.
نمونه دیگر آتش سوزی در بازار ... و خراب بودن ماشین‌های آتش‌نشان بود
و انسان بیش از پیش متأسف میشه.
ابرار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
به به ،زنده باد برادران آتش نشان ، ولی گاهی وقتها آزمایشی هم كه شده این دستگاها رو چك بكنید گناه داره این مردم بیش از این مستحق خدمتند ، مگه از یه سوراخ چند بار آدم گزیده میشه.جام جم تشكر.
حسین پور
United States
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
اقایی كه با نام اشنا نظر میدی تو تا حالا برات اتفاق نیفتاده وسایل برقی خونتون یكدفعه ازكار بیفته
آشناس
United States
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
۰
۰
آقای حسین پور عزیز 19:14 دقیقه چرا برام پیش اومده اما اون خسارتش به من نوعی میرسه عزیز من ولی اینجا پای جون افراد بیگناه دیگه در میان. پس سرویس ونگهداری برای چیه؟پسpm وعملیات پیشگیرانه برای چیه ؟این برادران آتش نشان دارن از بیت المال حقوق میگیرند.
اگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
۰
۰
با اون همه كولر معلومه می سوزه.

نیازمندی ها