این اجلاس فردا در مجموعه سعد​آباد و با هدف کمک به حل بحران غزه برگزار می شود

تهران، میزبان اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی با بیان این که این اجلاس، فردا در حافظیه سعدآباد برگزار می‌شود، گفت: در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی، هشت رئیس مجلس حضور می‌یابند.
کد خبر: ۶۹۷۷۶۴

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی دیروز در نشست خبری ای که در آستانه برگزاری اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران برپا شد، با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اظهار کرد: ما در مقابل این جنایت‌ها شاهد سکوت مجامع بین‌المللی هستیم و بسیاری از مقامات دنیا در موضعگیری‌های خود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

جلالی ادامه داد: دردآورتر این که مجامع مربوط به کشورهای اسلامی همانند سازمان تعاون اسلامی نیز در این باره سکوت کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: علی لاریجانی، رئیس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی لازم دانست صدای مردم مظلوم غزه را به گوش جهانیان برساند، از این رو مجلس شورای اسلامی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی را برگزار می‌کند.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی با یادآوری این که این اجلاس روز سه‌شنبه (فردا) در حافظیه سعدآباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کنونی، کشور سودان به عنوان رئیس قبلی و کشور مالی به عنوان رئیس بعدی بین‌المجالس اسلامی در این اجلاس حضور می‌یابند.جلالی اظهار کرد: در تماس تلفنی علی لاریجانی با روسای مجالس این دو کشور آنان آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کرده‌اند.

وی همچنین گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی از کشورهای دیگر برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است که تاکنون روسای مجالس ترکیه، پاکستان، سوریه، عراق و رئیس ملی مجلس فلسطین برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند، همچنین قرار است هیاتی از لبنان در این اجلاس شرکت کند.

نماینده شاهرود در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی همچنین از الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، افغانستان، تونس، مالزی و اندونزی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.

جلالی با یادآوری این که این اجلاس به ریاست علی لاریجانی برگزار می‌شود، گفت: روسای مجالس در این اجلاس درباره شرایط فعلی فلسطین و غزه سخنرانی می‌کنند و بیانیه پایانی نیز تدوین و قرائت می‌شود.وی این اجلاس را یکروزه اعلام کرد و در پاسخ به این سوال که چرا از مصر هیاتی در این اجلاس حضور نمی‌یابد؟ گفت: ما در این اجلاس از پارلمان کشورها دعوت کرده ایم و کشور مصر نیز مجلس ندارد.

جلالی در پاسخ به این پرسش که آیا هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در غزه حضور می‌یابد؟ اظهار کرد: هم‌اکنون گذرگاه رفح کاملا بسته شده و امکان حضور هیات ایرانی به همراهی دولت مصر بستگی دارد.وی افزود: تنها جایی که امکان و رود به غزه را داریم، مصر و گذرگاه رفح است ولی همان‌طور که می‌دانید بحث سفر به غزه همیشه در مجلس مطرح بوده است.رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سوالی درباره پیگیری‌های دولت در خصوص مساله غزه گفت: دولت پیگیر جدی مساله غزه است و رئیس‌جمهور تماس‌هایی را در این ارتباط داشته است.وی تاکید کرد: دولت به صورت جدی پیگیر این مساله است.

درخواست دوباره ایران از نهادهای بین‌المللی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر بر مسئولیت سنگین نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای در عمل به وظایف و مسئولیت‌های خود در جهت محکومیت و توقف فوری جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تأکید کرد.به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، مرضیه افخم، جرایم انسانی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی بویژه جنایت وحشیانه علیه زنان، کودکان و سالخوردگان منطقه الشجاعیه را بشدت محکوم کرد و گفت: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته درکنار ملت قهرمان فلسطین و مقاومت دلیرانه آن خواهند ایستاد و در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها سکوت نخواهند کرد.

وی افزود: یقینا ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان نیز در روز جهانی قدس در کنار ملت فلسطین درسی فراموش نشدنی به رژیم اشغالگر قدس خواهند داد.

نامه بسیج دانشجویی 35 دانشگاه به بان‌کی‌مون

همچنین بسیج دانشجویی ۳۵ دانشگاه کشور طی نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کردند: برای یک بار سازمان ملل به دور از نفوذ آمریکا صدای مظلومان غزه را بشنود و آزادانه در این مورد تصمیم‌گیری کند.به گزارش فارس، در این نامه آمده است: متاسفانه تلاش می‌شود تا این جنایات در بمباران خبری بنگاه‌های خبرپراکنی از دیده‌ها پنهان شود و تاسف‌بار تر از آن این‌که مدافعان همیشگی تروریسم، آشکارا در پی آن هستند که قصه را به گونه‌ای دیگر روایت کنند و نقش ظالم و مظلوم را در این فاجعه اسفناک انسانی تغییر دهند.

انصاری: باید برای دادخواهی مردم فلسطین به پا خیزیم

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور هم مسلمانان را قربانیان ماشین آدمکشی صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها دانست و گفت: اعلام برائت، بیزاری و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در روز جهانی قدس، مطمئنا موجب قوت قلب مردم فلسطین و هراس دشمنان اسلام می‌شود.مجید انصاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: وظیفه داریم با فریاد دادخواهی مردم فلسطین به پا خیزیم و از هر اقدامی برای دفاع از آنها دریغ نکنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در ماه مبارک رمضان، جهانیان شاهد جنایات هولناک رژیم نامشروع و اشغالگر قدس هستند؛ آنچه که این روزها و شب‌ها به وسیله این رژیم ضدبشری در نوار غزه و سرزمین فلسطین اتفاق می‌افتد، نسل‌کشی آشکار و مصداق بارز جنایات جنگی است.

وی تصریح کرد: کشتار زنان و کودکان، تخریب منازل مسکونی و مراکز خدمات عمومی و حتی بیمارستان‌ها به وسیله بمباران‌های هوایی، دریایی و توپخانه‌ای، محاصره غزه و جلوگیری از امدادرسانی به مجروحان و رساندن غذا، دارو و آب به مردم بی‌دفاع این منطقه، ادامه اشغالگری، جنایات جنگی گذشته و نسل‌کشی‌هایی است که بیش از 66 سال به وسیله صهیونیست‌ها و با حمایت قدرت‌های زورگو در حال انجام است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همه این اقدامات ضدبشری بر ضد مردم مسلمان و روزه‌دار قدس در شرایطی انجام می‌شود که جریان صهیونیستی ـ استکباری و تندروهای تکفیری بخش عمده‌ای از جهان اسلام را به خود مشغول کرده و آنها هم مانند صهیونیست‌ها در کشور عراق و سوریه مشغول جنایت و آدمکشی هستتند.

انصاری همچنین گفت: ماشین آدمکشی مشترک صهیونیست، استکبار و داعش، مثلث شومی تشکیل داده‌اند که قربانیان این ماشین جنگی، مردم کشورهای اسلامی هستند که به جرم حق‌خواهی و استقلال‌طلبی قربانی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها