محققان بیماری‌های مغز و اعصاب و جراحان قلب در دانشگاه جانزهاپکینز پس از مطالعه بیمارانی که تحت عمل جراحی بای‌پس قلب قرار گرفته بودند، دریافته‌اند ضعف طولانی‌مدت حافظه و مشکلات شناختی این بیماران پس از عمل جراحی به علت خود بیماری قلبی است و به قرار گرفتن تحت دستگاه قلب و ریه ارتباطی ندارد.
کد خبر: ۶۹۶۷۹۶

به گزارش ایسنا و به گفته این دانشمندان، دستگاه قلب و ریه مصنوعی مسئول بروز مشکلات حافظه و شناخت طولانی مدت پس از عمل نبوده و این خود قلب است که باعث بروز چنین حالاتی می‌شود‌.البته باید تحقیقات بیشتری درباره اثرات طولانی‌مدت بیماری‌های قلبی ـ عروقی بر مغز و شبکه پیچیده رگ‌های خونی مغز انجام گیرد. جراحی بای‌پس قلب، روشی است که طی آن از رگ‌های خونی جدید برای میانبر زدن سرخرگ قلبی که دچار گرفتگی شده است، استفاده می‌شود.

برداشتن آپاندیس همیشه درکودکان ضروری نیست

یک فوق تخصص جراحی کودکان درباره برداشتن غیرضروری آپاندیس در کودکان هشدار داد.

دکتر سعید طرلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شیوع زیاد درد شکم در کودکان، گاهی آپاندیس با دردهای دیگر اشتباه گرفته شده و به تأخیر در درمان منجر می‌شود که ایجاد عوارض متعدد در کودکان را به‌دنبال دارد. وی افزود: امروزه ثابت‌‌شده آپاندیس بر سیستم ایمنی بدن تأثیر داشته و در تولید آنتی‌بادی‌ها نقش بسزایی دارد. بر این اساس توصیه می‌شود در کودکان از برداشتن آپاندیس همراه با انجام جراحی‌های دیگر یا برداشتن غیرضروری آپاندیس به‌طور جدی خودداری شود؛ چرا که از یک سو اعمال جراحی غیرضروری و از سوی دیگر جراحی که با تأخیر انجام شود، هر دو می‌تواند سلامت حال و آینده کودکان را با خطر همراه کند.

رازیانه به تنظیم هورمون‌های زنانه کمک می‌کند

یک محقق طب ایرانی ـ‌اسلامی با بیان این‌که رازیانه یک گیاه دارویی بسیار موثر در زمینه تنظیم هورمون‌های زنانه است، گفت: سن شروع عادت ماهانه در زنان به‌طور معمول دوازده سالگی است که بهترین زمان برای شروع مصرف رازیانه است.

دکتر حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که رازیانه یک گیاه دارویی فیتواستروژن است، افزود: این داروی گیاهی وظیفه تنظیم عادت ماهانه را به عهده دارد، به طوری که موجب جلوگیری از تحلیل مخاط رحم، پیشگیری از پیری زودرس در زنان، جلوگیری از یائسگی زودرس و پیری دستگاه تناسلی و شادابی روحی ـ روانی و جنسی زنان می‌شود. وی ادامه داد: رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سردمزاجی جنسی در زنان می‌شود. همچنین برای ایجاد تعادل هورمونی مناسب، علاوه بر رعایت این نکات، پرداختن به فعالیت بدنی و ورزشی متناسب با سن و وضع فیزیکی فرد الزامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها