‌مدیرکل بهزیستی ایلام از اختصاص اعتبار ویژه برای مقابله با آسیب‌ اجتماعی خودکشی در‌ این استان ‌خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۷۸۸

شهریار مهردادی با بیان این‌که نرخ خودکشی در استان‌ علاوه بر کشور‌ از میانگین جهانی هم بالاتر است، افزود: ناکامی در زندگی مهم‌ترین عامل خودکشی در این استان است.

وی گفت: بیشتر خودکشی‌های استان در بین افراد مجرد و کسانی که زندگی مشترک ناموفقی داشته‌اند، اتفاق افتاده است و ‌زنان طلاق در این موضوع‌ رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.مدیرکل بهزیستی استان به افزایش 11 درصدی نرخ طلاق در استان در سال 1392 نسبت به سال 1389 اشاره کرد و گفت: تصورات غلط از ازدواج در بین مردم استان از جمله مهم‌ترین دلیل طلاق‌ است.‌/‌ ایسنا‌

جان پلنگ و توله‌اش در خطر است

یک قلاده پلنگ همراه توله اش که طی روزهای گذشته به حاشیه روستای درده از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه آمده بودند، سه شنبه شب با ورود به این روستا موجب وحشت مردم منطقه شدند.

تعدای از اهالی روستای درده با اعلام این خبر یادآور شدند: جان این جانوران کمیاب در معرض خطر است. به عقیده آنها، اگر محیط زیست برای دور کردن این حیوانات از حاشیه روستا اقدامی نکند؛ مردم برای حفظ جان خودشان با سنگ، سگ و چوب آنها را از بین می برند.

کارور، عضو شورای اسلامی روستای درده نیز با تائید مشاهده پلنگ در داخل روستا گفت: این پلنگ همراه توله‌اش طی روزهای گذشته در حواشی و حوالی روستا دیده شده بود.

به گفته وی، این پلنگ ماده اخیرا یک رأس بز و یک رأس الاغ را دریده بود که این امر موجب وحشت اهالی شده است و بیشتر مردم روستای درده دو شب گذشته را با ترس به صبح رساندند. این در حالی است که اهالی این روستا از ترس این پلنگ، روزها کمتر از خانه بیرون می‌آیند و حتی برای ادای فریضه نماز با ترس و وحشت به مسجد محل می‌روند.

کارور افزود: البته با اطلاع‌رسانی موضوع به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان، سه‌شنبه شب چند نفر از محیط‌بانان با حضور در منطقه به تیراندازی هوایی برای ترساندن پلنگ و توله‌اش اقدام کردند که این اقدامات موقتی است و مسئولان شهرستان باید راهکاری اساسی بیندیشند تا شاهد اتفاق ناگواری برای اهالی و این جانور کمیاب نباشیم./ ایرنا

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران از آغاز اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته در جاده‌های استان مازندران خبر داد.

سرهنگ جعفر محمدنژاد گفت: این محدودیت‌ها که با هدف افزایش ایمنی و آسان سازی در عبور و مرور وسایل نقلیه اعمال می شود، تا ساعت 24 روز شنبه بیستم و هشتم تیر ادامه دارد.وی افزود: بر این اساس تردد موتورسیکلت از ساعت 12 دیروز (چهارشنبه) تا ساعت 24 روز شنبه آینده از محورهای کندوان (کرج ـ چالوس)، هراز و فیروزکوه و بر عکس ممنوع است.

وی ادامه داد: بعلاوه در محور کرج ـ چالوس رفت و آمد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان ممنوع است.

به گفته وی، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 روز شنبه بیستم و هشتم تیر تا ساعت یک بامداد روز یکشنبه بیست و نهم تیر از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه در محل رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 و 30 دقیقه روز شنبه بیستم و هشتم تیر تا ساعت یک بامداد روز یکشنبه بیست و نهم تیر از 15 کیلومتری جنوب مرزن آباد (دزبن) به سمت کرج یکطرفه خواهد بود.

وی بیان کرد: در محور هراز نیز تردد تمام تریلرها همچنان ممنوع است و رفت و آمد کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 دیروز بیست و پنجم تیر و از ساعت 6 تا 24 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه بیست و ششم ، بیست و هفتم و بیست هشتم تیر از این محور ممنوع است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران درباره محدودیت ترافیکی در محور فیروزکوه گفت: در محور فیروزکوه نیز تردد تمام تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 روز شنبه بیست و هشتم تیر از تهران به قائم شهر و برعکس ممنوع است.

سرهنگ محمدنژاد به وضع ترافیکی و شرایط جوی جاده‌های استان هم اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون وضع ترافیک در محورهای کندوان (کرج ـ چالوس)، هراز، فیروزکوه و کیاسر به سمت ساری در حوزه استحفاظی پلیس راه مازندران عادی و روان و شرایط جوی صاف و خشک و نیز برخی مناطق کوهستانی مه‌آلود است.

وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست از شتابزدگی و سبقت‌های غیرمجاز در محورهای مواصلاتی خودداری و با ماموران پلیس راه در جاده‌ها همکاری کنند.

او افزود: مرکز کنترل ترافیک فرماندهی پلیس راه مازندران با شماره تلفن‌های 2182934 و 2182920 و پیش شماره 011 ساری، به‌طور شبانه‌روز پاسخگوی وضع راه‌های استان است.حدود ده هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان مازندران وجود دارد./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها