توصیه مذاکره کننده سابق آمریکا

اوباما به ایران برود

هیلاری مان لورت استاد دانشگاه و مذاکره کننده سابق آمریکا با ایران گفت: بهترین سناریو ممکن، آن است که توافق هسته ای به کاتالیزوری برای از سرگیری روابط ایران و آمریکا به مانند رفتار نیکسون در قبال چین تبدیل شود.در این سناریو اوباما به تهران می رود و جایگاه آمریکا در خاورمیانه را به حالت سابق خود بازمی گرداند.
کد خبر: ۶۹۶۶۳۳
اوباما به ایران برود

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: اگر توافق هسته ای با ایران منعقد شود، آمریکا مجبور به کنار گذاشتن و باطل اعلام کردن دکترین بوش و پذیرش حق هسته ای ایران از جمله غنی سازی می شود.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد: مسئله ی اصلی تعداد سانتیرفیوژ یا میزان غنی سازی که مذاکره کنندگان در حال گفتگو در مورد آن هستند، نیست. از نگاه من، مسئله ی کلیدی آن است که با کشوری که بوش از آن به عنوان عضو محور شرارت یاد می کرد رفتاری عادی داشته و حقوق آن را به رسمیت بشناسیم.

مذاکره کننده سابق امریکا با ایران بیان داشت: مذاکرات هسته ای فعلی بهترین شانس آمریکا برای توافق هسته ای با ایران است.

یونسی: نواصلاح‌طلبی نداریم

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه امروز در فضای سیاسی کشور سخن از نواصلاح‌طلبی است چه ضرورتی دارد که این تعریف و واژگان‌سازی جدید در جناح اصلاح‌طلب صورت بگیرد، گفت: من «نواصلاح‌طلبی» را نه می‌پسندم و نه جدی تلقی می‌کنم چرا که ما اصلاً نواصلاح‌طلبی نداریم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در مراسمی که در حسینه حضرت فاطمه زهرا (ع) برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: شاید منظور از نو اصلاح طلبی این باشد که این جریان نیز مانند هر جریان سیاسی دیگری خود را همواره اصلاح، نقاط ضعف و اشکال خود را شناسایی کند بنابراین هر جریان سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب مدام باید در جهت شناخت آسیب‌های خود گام بردارند.

یونسی تأکید کرد: امروز در فضای سیاسی کشور این اتفاق افتاده که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته‌اند و مدام در حال تغییر و اصلاح هستند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای کارگزاران نظام اشاره و اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری مثل همیشه از دولت‌ها حمایت کرده‌اند و این بار نیز با تعابیر روشنی که برخی‌ها برنمی‌تابند، فرمودند من از دولت حمایت می‌کنم.

پایان تحقیقات پرونده مربوط به تامین اجتماعی

وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده شکایت از سعید مرتضوی رییس سابق تامین اجتماعی گفت: تحقیقات دادسرای کارکنان دولت در خصوص این پرونده پایان یافته و بعد از ماه مبارک رمضان، تحقیقات مقدماتی از متهمان آغاز می شود.

مصطفی ترک همدانی در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از ماه مبارک رمضان رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی رییس سابق تامین اجتماعی و سایر متهمان این پرونده در دادسرا آغاز می شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور نیز پیشتر در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرده بود که پرونده تامین اجتماعی توسط قضات مجربی در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها