روزنامه لوموند چاپ فرانسه در گزارشی با اشاره به اظهارات کاترین اشتون رئیس دیپلماسی خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در نخستین ساعات صبح امروز شنبه در وین می نویسد: در حالیکه انتظار می‌رفت تا پایان مهلت تعیین شده، طرفین بر سر برنامه هسته ای ایران به توافق برسند اما برخی موضوعات اساسی راه را بر رسیدن به توافق نهائی تا پایان تیر ماه مسدود نمود.
کد خبر: ۶۹۷۵۵۴
چرا مذاکرات هسته ای تمدید شد؟

لوموند در این گزارش کوتاه، موضوعات اساسی در مذاکرات اتمی را که در نهایت مانع از توافق هسته ای شده و راه برای برای تمدید آن گشود، بدین ترتیب دسته بندی کرده است:

- تعداد سانتریفوژها: 1+5 خواستار کاهش تعداد سانتریفوژها است.

- تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی سازی اورانیوم از جمله مباحث عمده است.

- کشورهای 1+5 به تعطیلی تأسیسات اتمی "فردو"، "نطنز" و "اراک"اصرار دارند، اما ایران می گوید از این مراکز به منظور انجام تحقیقات بهره گیری خواهد کرد.

درخواست عجیب یک وزیر برای واردات خودرو

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نامه چندی پیش یکی از وزرای اقتصادی به مسئولان ارشد ریاست جمهوری، پیشنهاد شده است برای بالا بردن کیفیت حمل و نقل و مصرف سوخت در کشور، دولت مجوز ورود سالانه 20 هزار دستگاه خودروی سواری نسل جدید و مدرن و 8 هزار دستگاه ون نسل جدید با مصرف انرژی کم را صادر کند.

در این نامه خواسته شده است دولت امکان ورود این خودروها با استفاده از معافیت گمرکی و سایر عوارض را صادر کند تا در ناوگان عمومی درون و برون شهری کشور مورد استفاده قرار بگیرند که این موضوع با شگفتی و مخالفت مسئولان مهم اجرایی مواجه شده است.

یک سوم سوریه، در دست داعش!

گروه تروریستی "داعش" حملات خود را به شرق سوریه ادامه می‌دهد. گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در انگلیس است ادعا کرده که تاکنون یک‌ سوم خاک این کشور زیر کنترل تروریست‌ها قرار گرفته است.

به این ترتیب بیشتر مناطق شمال و شرق سوریه زیر کنترل تروریست های"دولت اسلامی" قرار دارد. این گروه تروریست به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه تاکنون موفق شده یک سوم خاک سوریه را به تصرف خود درآورد.

به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه چندروز پیش تروریست‌های "دولت اسلامی" موفق شدند شهر استراتژیک دیرالزور را در سوریه تصرف کنند.

نیروهای این گروه تروریستی به این ترتیب بیشتر مناطق استانی به همین نام "دیرالزور" را نیز تصرف کرده‌اند. تنها بخش‌های کوچکی و از جمله فرودگاه نظامی دیرالزور هنوز در دست نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.گروه "دولت اسلامی" در عراق نیز بخش‌های وسیعی را زیرکنترل خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها