ایران زمین

اجرای طرح ترویجی کشاورزی پایدار در کشور

مجری طرح ترویج کشاورزی پایدار از اجرای این طرح در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای حفاظت از آب، خاک و توانمندسازی اقتصادی کشاورزان و توسعه الگوی کشت مقاوم به کم‌آبی و کاهش مصرف آب، هدف اصلی طرح ترویج است.
کد خبر: ۶۹۶۳۵۰

محمد شریفی‌مقدم با بیان این‌که میزان بارندگی‌ها در کشور کم و تبخیر بسیار بالاست، افزود: با اجرای این طرح و با معرفی ارقام گیاهی مقاوم به کم‌آبی و مدیریت منابع خاک و خاک‌ورزی می‌توانیم عملکردها را توسعه دهیم و حداقل حفظ کنیم و همزمان تا 50 درصد هم در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.وی با بیان این‌که در این طرح علاوه بر معرفی گونه‌های گیاهی مطلوب و مقاوم به کم‌آبی، برای تقویت خاک هم تلاش خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح ترویجی با 6 درصد کاهش در مصرف آب کشاورزی، معادل کل مصرف‌های شرب و صنعت صرفه‌جویی می‌شود و را‌هکارهایی که در این بخش بتواند موجب کاهش تلفات شود، از اولویت برخوردار است./ واحد مرکزی خبر

خرید تضمینی گندم به 4 میلیون و 500 هزار تن رسید

سخنگو و مدیر خرید تضمینی گندم گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به 4 میلیون و 500 هزار تن به ارزش 46 هزار میلیارد ریال رسیده است.

محسن ملکی افزود: ارزش ریالی این مقدار خرید تضمینی گندم معادل 46 هزار میلیارد ریال است.وی تاکید کرد: تمام وجوه خرید تضمینی گندم تاکنون از طریق بانک سپه به‌عنوان عاملیت پرداخت بهای خرید گندم تضمینی به حساب کشاورزان واریز شده است.

خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی 93ـ92 از نوع معمولی 10هزارو پانصد ریال و گندم «دورم» ده‌هزارو هشتصد ریال است.‌/‌ فارس

آتش سوزی در جنگل‌های کوهدشت

بر اثر وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان کوهدشت لرستان، ۲۰۰ هکتار از مراتع و هزار اصله انواع درخت این شهرستان طعمه حریق شد.

سرهنگ رستمی با اعلام این خبر افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش‌سوزی کوه‌های «گور» کوهدشت، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی سر طرحان این شهرستان در محل حاضر شدند. رستمی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد جنگل‌ها و مراتع کوه‌های «گور» این شهرستان دچار حریق شده که و پس از حضور ماموران منابع طبیعی و عوامل آتش نشانی، حریق مهار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات ماموران منابع طبیعی، حدود ۲۰۰ هکتار از مراتع و هزار اصله انواع درخت از جمله بلوط به دلایل نامعلومی طعمه حریق شده و میزان خسارت وارده در حال بررسی است. /ایلنا

کاهش تعرفه برق در شهرستان طبس

تعرفه برق شهرستان کویری و گرم طبس خراسان جنوبی با موافقت رئیس‌جمهور به تعرفه مناطق 3 و 4 کاهش یافت.

عبدالله‌زاده، نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دمای 50 درجه‌ای شهرستان طبس در فصل تابستان گفت: پس از ماه‌ها گفت‌وگو و جلسه‌های کارشناسی، با نظر موافق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت، تعرفه برق مناطق 3 و 4 به شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک تعلق گرفت.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، تعرفه پرداختی مشترکان برق شهرهای طبس، عشق آباد و دیهوک بنا بر میزان مصرف از 4 تا 385 درصد کاهش می‌یابد. این کاهش تعرفه باید از آغاز این ماه برای 28 هزار مشترک برق شهرهای یاد شده اعمال شود. ‌/ ‌واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها