سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: براساس مصوبه هیات دولت واردکنندگان خودرو به میزان خودروهای وارداتی ملزم به اسقاط خودروهای فرسوده هستند تا بتوانند مجوز شماره‌گذاری بگیرند.
کد خبر: ۶۹۵۵۹۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حیدری در نشست خبری افزود: براساس این مصوبه، برای خودروهای وارداتی که زیر 6 لیتر مصرف سوخت دارد یک خودروی فرسوده، از 6 تا 10 لیتر چهار خودروی فرسوده و 10 لیتر به بالا، شش خودروی فرسوده باید اسقاط شود.

حیدری گفت: براساس این مصوبه تمام واردکنندگان خودروها از بیست‌وششم تیر امسال موظف شدند به جای پرداخت هزینه گواهی اسقاط خودرو، برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند.

وی افزود: از بیست‌وششم خرداد امسال تاکنون شرکت‌‌های وارد کننده خودرو 3800 خودروی فرسوده را از رده خارج و در سایت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ثبت کرده‌اند.

حیدری گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال حدود 400 تا 450 هزار خودروی فرسوده با مشارکت واردکنندگان از رده خارج شود.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه به مهلت یک ماهه برای واردکنندگان خودرو برای پرداخت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده اشاره و اظهار کرد: از بیست و ششم خرداد تا بیست و ششم تیر امسال برای واردکنندگانی که پیش از بیست‌وششم خرداد برای واردات خودرو اقدام کرده‌اند، مهلت در نظر گرفته شده است تا برای پرداخت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده در سایت ستاد حمل و نقل اقدام کنند.حیدری افزود: در غیر این صورت از بیست‌وهفتم تیر باید به جای پرداخت هزینه برای از رده خارج کردن خودروی فرسوده، همانند واردکنندگان جدید اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مهلت تعیین شده برای پرداخت وجه اسقاط به واردکنندگان خودروهایی که تا بیست‌وپنجم خرداد خودروی آنها وارد کشور شده است، تمدید نمی‌شود.این مقام مسئول به تشکیل کنسرسیوم مراکز اسقاط و واردکنندگان خودرو اشاره کرد و گفت: این کنسرسیوم موضوع جمع‌آوری خودروهای فرسوده را با کمک واردکنندگان در دستور کار قرار داده است و تلاش خواهد کرد که بر قیمت بازار نیز کنترل داشته باشد.وی به شرایط صدور مجوز مراکز اسقاط برای واردکنندگان خودرو اشاره کرد و افزود: بزودی تمام واردکنندگان خودرو می‌توانند درخواست مجوز مرکز اسقاط ارائه کنند که با بررسی امکانات واردکننده برای صدور این مجوز اقدام می‌شود.

آغاز مرحله ‌جدید ثبت نام تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان این‌که مرحله‌ جدید ثبت‌نام اسقاط تاکسی‌های فرسوده درون شهری از امروز آغاز شد، اظهار کرد: دارندگان تاکسی‌‌های فرسوده مدل 83 به قبل می‌‌توانند با مراجعه به سازمان‌‌های تاکسیرانی شهرهای خود، در این طرح شرکت کنند.

وی گفت: در این طرح 60 هزار فقره وام 20 میلیون تومانی با نرخ 15 درصد به صورت 60 ماهه در اختیار دارندگان تاکسی‌های فرسوده قرار می‌گیرد.

حیدری افزود: پنج میلیون تومان نیز ارزش گواهی اسقاط و 300 هزار تومان ارزش لاشه خودرو نیز در این طرح محاسبه می‌شود.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان این‌که 80 هزار تاکسی فرسوده در کشور داریم، تصریح کرد: اولویت با آن دسته از مراجعه‌کنندگانی است که زودتر ثبت‌‌نام کنند.

حیدری افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است سمند ای‌اف‌سون(EF7) جایگزین تاکسی‌های فرسوده ‌شود.

وی گفت: خودروی تیبا که قرار بود وارد ناوگان تاکسیرانی شود، به تائید شورای عالی ترافیک نرسید. وی خاطرنشان کرد: خودروی MVM530 نیز برای تاکسی‌های برون‌ شهری در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به تعداد خودروهای فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: هم ‌اکنون 940 هزار خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که از این تعداد 450 هزار خودرو مربوط به خودروهای سواری با عمر بالای 20 سال و 490 هزار خودرو نیز مربوط به وانت‌بار با عمر بالای 15 سال است.

وی افزود: برابر مصوبه هیات دولت خودروهایی که به سن فرسودگی نرسیده‌ باشد، اگر مجوز معاینه فنی نداشته باشند فرسوده محسوب می‌‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها