تلویزیون سریال‌های «سالار» به کارگردانی مهدی کرم‌پور و «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی را برای نمایش در ماه محرم تولید می‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۵۸۹
تولید «سالار» و «پرده‌نشین» برای ماه محرم

سریال سالار که بزودی تصویربرداری آن در تهران آغاز می‌شود، برای پخش از شبکه دو در نظر گرفته شده و پرده‌نشین که تصویربرداری آن خردادماه آغاز شده، از شبکه یک به نمایش در می‌آید.

سالار، خاطره‌ای از گذشته

سریال سالار به کارگردانی مهدی کرم‌پور و تهیه‌کنندگی مهدی اسلامی ساخته می‌شود. فیلمنامه این سریال را آرش خوشخو نوشته و خسرو نقیبی آن را بازنویسی می‌کند.

خوشخو درباره داستان این سریال گفت: سالار داستان برهه‌ای از زندگی حسین سالار است که مدیر یک موسسه مالی است؛ او مردی تقریبا پنجاه ساله و مومن است که در کنار خانواده‌اش زندگی آرامی را تجربه می‌کند، اما در یک مراسم، مردی را می‌بیند که خاطره‌ای از گذشته را برایش تداعی می‌کند. این مساله زندگی سالار را تحت تاثیر قرارمی‌دهد و او را راهی سفری به جنوب کشور می‌کند.

به گفته خوشخو، فیلمنامه این سریال در 25 قسمت نوشته شده و اکنون خسرو نقیبی آن را بازنویسی می‌کند.

محمدعلی اسلامی که تهیه‌کنندگی سریال‌هایی چون زیر تیغ، مثل هیچ‌کس و یه تیکه زمین را در کارنامه دارد، سریال سالار را تهیه‌ می‌کند. به گفته اسلامی، تصویربرداری سریال سالار بزودی آغاز می‌شود و اکنون بازیگران و لوکیشن‌های این سریال انتخاب می‌شود.

پرده‌نشینی بهروز شعیبی

سریالی که شبکه یک برای ماه محرم تدارک دیده، به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی تولید می‌شود.

داستان پرده‌نشین درباره زنی به نام هدی است که پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید، اما بخش‌هایی از اموال پدر وقف شده و او در جریان اتفاقاتی قرار می‌گیرد که بسیاری از آنها را خودش ایجاد می‌‌کند.

در این سریال ویشکا آسایس نقش هدی را بازی می‌کند. سعید نیک‌پور در نقش حاج حبیب، حامد کمیلی در نقش محمد حسین، سارا بهرامی در نقش مائده، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، هومن برق‌نورد، سعید نیک‌پور، مهران رجبی، حامد کمیلی، مائده طهماسبی، ژیلاسهرابی، شیوا ابراهیمی، محسن کیایی، سپیده اعلایی، علی مردانه، زویا امامی و زهرا طاهری منش از بازیگران این سریال هستند. تصویربرداری سریال از خانه حاج حبیب در محله پامنار تهران آغاز شده‌است؛ در این سریال بعد از سریال پروانه یک بار دیگر حامد کمیلی و سارا بهرامی نقش یک زوج را برعهده دارند. سریال 30 قسمتی پرده‌نشین نخستین تجربه سریال سازی شعیبی است که فیلمنامه آن را حسین تراب‌نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی از عبدالرسول گلبن نوشته‌اند. بهروز شعیبی، کارگردان سریال پرده‌نشین درباره روند تولید این سریال گفت: تاکنون 20 درصد از تصویربرداری سریال آغاز شده است. این سریال زندگی ایرانی را به نمایش می‌گذارد که آرام آرام به خاطر رشد تکنولوژی و سرعت نفوذ فناوری‌های نوین در شهرها و زندگی شهروندان، رو به فراموشی گذاشته است.

بنا به گفته کارگردان، بخش عمده فیلمنامه نوشته شده و قسمت‌های باقیمانده در حال نگارش است. شعیبی در این باره گفت: خوشبختانه گروه نویسندگان حرفه‌ای هستند و با این که کار کلید خورده، اما مرتب با یکدیگر در ارتباط هستیم.به اعتقاد این کارگردان، یکی از ویژگی‌های این سریال حضور بازیگران حرفه‌ای در آن است. وی در این باره گفت: سعی کرده‌ایم از حضور بازیگران توانمند برای ایفای نقش استفاده کنیم و از کلیشه‌های رایج پرهیز کردیم. در واقع سعی کردیم از توانمندی و گنجایش سینما و تلویزیون برای ساخت این سریال استفاده کنیم.این پنجمین همکاری شعیبی و رضوی بعد از فیلم سینمایی «دهلیز» و فیلم‌های تلویزیونی «دنیای بهتر»، «روزهای آخر اسفند» و مستند داستانی «گام‌های بلند» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها