«جام‌جم» تهدیدهای جمعیتی کشور را بررسی می‌کند

تک‌فرزندی، بلای جمعیتی کشور

33 درصد جمعیت کشور بدون فرزند یا تک فرزند هستند در حالی که در نسل های قدیم این رقم ۷ درصد بود.تداوم این روند به معنای پیرشدن جمعیت ایران در آینده نزدیک است؛ موضوعی که زنگ خطر را برای همگان به صدا درآورده است.
کد خبر: ۶۹۵۵۲۸
تک فرزندی یا بی فرزندی یک سوم جمعیت ایران

مدیر کل دفتر آمار و جمعیت ثبت احوال کشور امروز در گفت و گو با واحد مرکزی خبر در گرگان گفت : ایران بر اساس سند چشم انداز 1404 باید در بین 26 کشور منطقه به رتبه اول از نظر نرخ جمعیت برسد و باید تلاش کنیم به سمت افزایش جمعیت کیفی و توانمند پیش برویم .

محزون با بیان این که ساختار جمعیتی مهمتر از تعداد مطلق جمعیت کشور است افزود : اکنون جمعیت کودکان و نوجوانان کشور 23و چهار دهم درصد و جوانان 31 و پنج دهم درصد است

وی گفت : روند نزولی سهم فرزندآوری در جوانان بالای 30 سال ایرانی در مقایسه با کشورهای جهان و آسیایی سرعت بیشتری دارد.

محزون افزایش میانگین سن ازدواج ، تاخیر در فرزندآوری و فاصله زیاد بین فرزندان را از عوامل کاهش نرخ رشد جمعیت کشور بیان کرد .

محزون گفت: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 90 درباره افزایش جمعیت و با برنامه ریزی های انجام شده در سال های اخیر ، پارسال سه ونیم درصد و سه ماهه امسال حدود 5 درصد نرخ رشد جمعیت در کشور بیشتر شده است .

محزون برای شرکت در همایش روز جهانی جمعیت در گلستان به گرگان سفر کرده بود.

newsQrCode
برچسب ها: تک فرزندی جمعیت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
عاقبت اقتصادوآموزش وپرورش تبعیض آمیزكه خودمسئولان مسبب آن هستندهمین است وقتی درآمدهاعادلانه نیست
هنوزمشكل بیكاری وسرمایه گذاری وخصوصی سازی هست و عده ای فقط به منافع جناحی خود فكرمی كنند وقتی
كلی ازانرژی مسئولان مملكتی ماسرقیمت گذاری خودروهای بی كیفیت شركت های انحصارگر ... ،یاسایرمعضلات هدرمی رود، و یا وقتی برای ثبت نام یك دانش آموز بایدكلی مكافات كشید،انتظارداریدجوانان ازدواج كنندالبته اگربتوانند

نیازمندی ها