هنرنمایی دختران جوان در هفتمین دوره جشنواره غذای دانشجویی تهران

جشنواره‌ای اشتهابرانگیز: خوشمزه‌ترین غذاهای دانشجویی! [عکس]

جشنواره غذاهای بومی محلی با حضور بانوان روستای عباسی از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه و پخت انواع غذای محلی در مدرسه شهید شهریاری این روستا برگزار شد و غذا‌ها پس از چینش توسط دانشجویان و شماره گذاری آن‌ها، از سوی داوران مورد داوری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۴۷۸۷
جشنواره غذاهای بومی در روستای عباسی گناوه

جام جم سرا: معاون آموزشی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه اظهار داشت: هیئت داوران این جشنواره مرکب از شش نفر، سه زن و سه مرد بود که براساس نوع، مزه، رنگ و تزیینات خوراک‌های سنتی و محلی از ۱ تا ۱۰ به آن‌ها نمره داده می‌شد و در پایان نمرات داده شده به غذا‌ها توسط همه داوران جمع زده شده و خوراک‌های بر‌تر انتخاب شدند.

به نقل از مهر، علی مختاری در ادامه افزود: بیشتر خوراک طبخ شده در این جشنواره، خوراک‌های سنتی و محلی مردمان این دیار است که پیشینه استفاده از آن‌ها به چند صد سال پیش برمیگردد. از طرف دیگر در بیشتر مناطق جنوب ایران این خوراک‌ها مثل للک، شل شلو، رنگینک و... سرو می‌شوند و بعضی از خوراک‌ها نیز خوراک‌های جدید و روز است که در رستوران‌های امروزی سرو می‌شوند و از آنجا که مردم این دیار بیشتر با دریا و آبزیان دریایی سر و کار داشته و تجربه و تبحر خاصی در پخت غذاهای دریایی دارند، بنابراین خوشمزه‌ترین خوراک‌ها از دسته خوراک‌های دریایی مثل ماهی شکم پر، پلو میگو و... بودند.

مختاری تصریح کرد: رنگ و بوی خوراک‌های طبخ شده به زعم داوران جشنواره بسیار خوب بوده است ولی تکراری بودن، عدم تجربه کافی برخی آشپز‌ها در تدارک غذا و کمی تزیینات خوراک‌ها از جمله ایرادات وارده بر آشپزهای این جشنواره توسط داوران است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه نیز اظهار داشت: جشنواره فرهنگی غذاهای بومی محلی از جمله برنامه‌های طرح ریزی شده ما در این اردوی جهادی در قالب طرح هجرت ۳ در روستای عباسی است.

سید حسن موسوی گفت: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بسیار خوب بود و بیش از ۴۵ بانوی این روستا با پخت ۵۲ نوع غذا در این جشنواره غذایی حضوری چشمگیر داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها