عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

عزل 2 مدیر به‌دلیل اخذ اجباری وجه ثبت‌نام

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در گزارش خود اعلام کرده است که دو نفر از مدیران خاطی به دلیل اخذ اجباری وجه هنگام ثبت‌نام عزل شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۴۶۷۶

فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اخذ وجه اگر به صورت اجباری باشد، خلاف قانون است و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش باید با این موضوع برخورد قانونی کنند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز در گزارش خود اعلام کرده بود که دو نفر از مدیران خاطی را در این خصوص عزل کرده‌اند.

بشیری اظهار کرد: اگر اولیا با چنین مساله‌ای روبه‌رو شدند، می‌توانند به مراکز آموزش و پرورش اعلام کنند، همچنین مقرر شده از سوی کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش شماره‌های تماسی اعلام شود تا مردم شکایت‌های خود را انعکاس دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین تصمیمات جلسه اعضای کمیسیون آموزش با مسئولان آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دو طرح در این جلسه مطرح شد که رأی نیاورد؛ یکی طرح هیأت امنایی شدن آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها بود و دیگری طرح قرآن در خانه بود که آن نیز رأی نیاورد.

ثبت 105 مورد شکایت از مدیران مدارس پایتخت

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام جزئیات اعتراض و شکایات والدین برای ثبت‌نام در مدارس گفت: تاکنون 105 شکایت و اعتراض در ستادهای ثبت‌نام به ثبت رسیده که بیشترین شکایت مربوط به فعال نبودن سیستم سناد(سامانه ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان مدارس)، عدم اطلاع‌رسانی به اولیا و دریافت وجه هنگام ثبت‌نام بوده است.

مسعود ثقفی افزود: ثبت‌نام پایه‌های اول دانش‌آموزان شهر تهران هجدهم تیر به اتمام رسیده، اما ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه تا پایان تیر انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، وی اظهار کرد: تا هجدهم تیر جمع تمام شکایت و اعتراض والدین 105 مورد بوده که به ترتیب فعال‌نبودن سیستم سناد، ثبت‌نام خارج از محدوده منزل مسکونی، عدم اطلاع‌رسانی به اولیا، دریافت وجه، برخورد نامناسب و حضور نداشتن مدیر در مدرسه از مهم‌ترین علل اعتراض و شکایت بوده است. ثقفی درباره تعداد شکایات دریافت وجه هنگام ثبت‌نام بیان کرد: تاکنون 22 مورد تخلف در این زمینه به ما اعلام شده که در مدت سه روز به اعتراضات رسیدگی شد و مدیران موظف شدند تمامی وجوه دریافت شده را هنگام ثبت‌نام به والدین برگردانند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این‌که این 105 مورد شکایت از تعداد 2500 مدرسه عادی شهر تهران است، تصریح کرد: در مدت ثبت‌نام 900 بازرس از تمامی این مدارس بازدید و تخلفات احتمالی را گزارش و با آن برخورد کرده‌اند.

وی اعلام کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های اول تا هجدهم تیر به اتمام رسیده، اما اگر دانش‌آموزی همچنان ثبت‌نام نکرده است، می‌تواند تا پایان تیر به مدارس موردنظر برای ثبت‌نام مراجعه کند ضمن آن‌که ثبت‌نام میان پایه‌ها نیز تا پایان تیر ادامه دارد.

ثقفی درباره ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی خاطرنشان کرد: از آنجا که نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بتازگی اعلام شده است، ثبت‌نام این گروه از دانش‌آموزان در حال انجام است و با توجه به فرصت در نظر گرفته شده، والدین هیچ نگرانی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان خود نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها