حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۶۹۴۶۷۰

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای محمدی گیلانی رحمه الله علیه را به خاندان محترم و بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خدمات این عالم بزرگوار در قوه قضاییه و حضور در مسئولیت‌های مهمی همچون شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص، بر همگان آشکار است. پیش از آن نیز همراهی و وفاداری نسبت به امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت و پایداری صمیمانه در کنار ایشان، خصوصیت فراموش نشدنی این روحانی فاضل و برجسته است.

از خداوند متعال مسألت می‌کنم که روح ایشان را قرین فضل و رحمت خود سازد و علو درجات به وی عنایت فرماید. ان‌شاءالله

سیدعلی خامنه‌ای، 19‌ تیر ماه ‌1393

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدی گیلانی، صبح پنجشنبه پس از اقامه نماز میت توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی، در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این مراسم شخصیت‌های کشوری و لشکری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه و محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، آیت‌الله امامی کاشانی و جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.پیکر آیت‌الله محمدی گیلانی پس از برگزاری مراسم تشییع در تهران، برای تدفین به قم منتقل شد و عصر پنجشنبه از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع و در مسجد بالاسر حرم مطهر به خاک سپرده شد.

آیت‌الله محمـــد محمدی گیلانـی که از سی‌ام اردیبهشت ماه امســـال به‌دلیل مشکل ریوی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستــری شده بود، سه‌شنبه شب دارفانی را وداع گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها