مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اجرای طرح بهسازی زنجیره ارزش صنعت زعفران با مشارکت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) تا دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۹۴۶۱۱

محمدرضا قدسی افزود: این همکاری با هدف کمک به چرخه کامل صنعت زعفران انجام می‌شود، زیرا زعفران یک صنعت است و فقط یک محصول کشاورزی نبوده و در صنایع آرایشی، بهداشتی، خوراکی و صنعتی کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که کشور ما بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران دنیاست، در تفاهم‌نامه‌ای که بین بانک کشاورزی و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد امضا شد، قرار شده از این صنعت از مرحله تولید تا فرآوری و بازاریابی و از طریق برگزاری نمایشگاه‌های خارجی برای معرفی زعفران ایران حمایت شود.قدسی با بیان این‌که در همایش یک روزه که اخیرا برگزار شد، روش کار، نحوه همکاری ارائه شده، اطلاعات و زیرساخت‌های مربوط نیز از سوی بخش‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی اعلام شده است، گفت: مقرر شده است با نظرات کارشناسی هر بخش، تعداد زیرپروژه در بخش‌های مختلف تولید، فرآوری، صادرات، بازاریابی، مصارف صنعتی، دارویی و مانند آن انجام شود که تمرکز اصلی و محوری این طرح بر تولید و فرآوری زعفران خواهد بود.‌/‌ ایرنا

مرگ یک قلاده توله خرس در جاده‌های گیلان‌غرب

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: یک قلاده توله خرس در جاده‌های شهرستان گیلان‌غرب بر اثر برخورد با خودرو تلف شد.

تورج همتی با اشاره به این‌که این قلاده توله خرس قبل از رسیدن نیروهای حفاظت محیط زیست، تلف شده بود، افزود: مسئولان باید در جاده‌ها و گردنه‌های این شهرستان، تابلوهایی مبنی بر وجود زیستگاه طبیعی موجودات نصب کنند تا شاهد این‌گونه حوادث دلخراش زیست محیطی نباشیم.

وی با اشاره به تلف شدن تعداد زیادی از حیوانات طی سال‌های اخیر در این استان یادآور شد: چندی پیش نیز یک قلاده خرس در شهرستان اسلام‌آباد غرب از سوی برخی مردم محلی مورد هدف قرار گرفت که متاسفانه تلاش این اداره کل و متخصصان و فعالان حفظ محیط زیست برای نجات این خرس بی‌فایده ماند.‌/‌ مهر

24 سفیر سر سفره اقوام ایرانی می نشینند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از دعوت سفرای 24 کشور جهان در نخستین جشنواره غذاهای سنتی اقوام ایرانی در خلخال خبر داد.

قادر تقی‌زاده افزود: برای این سفرا از سوی وزارت امور خارجه دعوت‌نامه ارسال شده و تاکنون سفرای دو کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

این جشنواره با شرکت 30 استان برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن معرفی توانمندی‌های فرهنگی، صنایع‌دستی و سنت‌های اقوام مختلف است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها