قدرت فوق‌العاده چاپگرهای سه‌بعدی بر کسی پوشیده نیست. این دستگاه‌ها می‌توانند هر چیزی را طی مدت کوتاهی با دقت و ظرافت بی‌نظیر چاپ کنند. بنابراین اصلا عجیب نیست اگر روز به روز شاهد گسترش نفوذ این فناوری در میان اقشار مختلف جامعه باشیم.
کد خبر: ۶۹۴۳۸۰
چاپگرهای سه‌بعدی در راه مدارس

با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی می‌توان قطعات بسیار کوچک پزشکی، خانه‌های چند طبقه و حتی خودرو نیز تولید کرد. حال یک شرکت تازه‌تاسیس آمریکایی با ساخت یک چاپگر سه‌بعدی ویژه سعی دارد پای این فناوری را به مدارس و مهدهای کودک نیز باز کند.

کودکان خلاق‌ترین موجودات روی کره زمین هستند؛ چرا که کنجکاوی بی‌حد و مرز و جسارت کافی برای انجام کارهای نشدنی دارند. واژگانی مانند نمی‌شود، امکان ندارد، نمی‌توانم و ...
در دایره لغات این موجودات دوست‌داشتنی جایی ندارد. بنابراین با استفاده از ابزارهایی نظیر این چاپگر سه‌بعدی قطعا خواهند توانست محصولاتی را خلق کنند که شاید به ذهن بسیاری از بزرگسالان نرسد.

تا پیش از این، تنها افراد متخصص و تحصیلکرده می‌توانستند با این چاپگرها کار کنند، اما با توجه به حضور چاپگرهای سه‌بعدی ارزان‌قیمت در بازار، برخی افراد عادی نیز می‌توانند به کمک یک نرم‌‌افزار خاص، اشیاء و محصولات موردنظر خود را در اسرع وقت و با هزینه اندک بسازند. در این بین اما یک گروه وجود داشتند که باوجود برخورداری از انگیزه بالا برای انجام امور خلاقانه، علم و سواد کافی برای کار کردن با چنین ابزارهای پیشرفته‌ای را نداشتند.

اکنون با استفاده از این چاپگر سه‌بعدی ویژه، کودکان نیز می‌توانند هر آنچه را در ذهن خود دارند، در مدت زمان کمتر از 10 ثانیه طراحی و چاپ کنند.

نحوه کار با این چاپگر به این گونه است که یک نرم‌افزار مخصوص که برای تبلت‌های آیپد عرضه شده و محیط کاربری بسیار ساده‌ای نیز دارد، به همراه این چاپگر عرضه می‌شود که کودکان می‌توانند اشکال و اجسام گوناگون را در آن طراحی کرده و پس از مشاهده آن به صورت سه‌بعدی، دکمه چاپ را بفشارند. ما نیز هنگامی که با این نرم‌افزار کار کردیم از رابط کاربری بسیار ساده آن شگفت‌زده شدیم، چرا که اگر تجربه کار کردن با این نرم‌افزارها را داشته باشید، می‌دانید محیط آنها پر از گزینه‌های مختلف است که چیزی از کابین هواپیماهای جنگی کم ندارد!

فلسفه پشت این مجموعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این است که کودکان بتوانند با ذهن خلاق خود یادگیری اصول مهندسی و تحقیقاتی را از سنین کم آغاز کنند و با چنین مسائلی از خردسالی آشنا شوند. این موضوع بدون شک به تربیت مهندسانی خلاق و باانگیزه کمک شایانی خواهد کرد که از بدو ورود به مهدکودک و مدرسه، تجربه کار کردن با چنین ابزارهای پیشرفته و کاربردی را داشته‌اند.

همان‌گونه که پیشتر نیز ذکر شد، برای کار با این چاپگر، به تنها وسیله‌ای که نیاز دارید یک تبلت آیپد با قابلیت اتصال به شبکه وای – فای، یک دستگاه چاپگر سه‌بعدی ویژه ساخت این کشور و استفاده از یک اپلیکیشن نقاشی و طراحی تحت سیستم عاملios اپل است. برای کار کردن با این اپلیکیشن هیچ نیازی به داشتن علم و تجربه برای کار کردن با نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند اتوکد وجود ندارد.

همچنین این امکان وجود دارد که در صورت تمایل بتوان این چاپگر سه‌بعدی را به کامپیوتر متصل کرد و از این راه به طراحی و ساخت اجسام سه‌بعدی پیچیده‌تر اقدام کرد. برای این که کودکان هنگام کار با این چاپگر احساس غریبی نکنند، شرکت Mission street manufacturing که مبدع این محصول است، سعی کرده در ساخت آن از اشکال زیبا و قطعات رنگی استفاده کند. همچنین قاب بیرونی دستگاه نیز به گونه‌ای ساخته شده تا کودکان نتوانند به اجزای داخلی و موتورها دسترسی داشته باشند. اما می‌توان از بیرون مراحل ساخت یک محصول به وسیله چاپگر سه‌بعدی را مشاهده کرد. مهم‌ترین نکته درخصوص این محصول، قیمت آن است که می‌توان با پرداخت مبلغ 549 دلار، یکی از آنها را تهیه کرد. (ضمیمه سیب)

مترجم: سیدآرش شیرخورشیدی

منابع: Inhabitots / missionst

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها