مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از توقف عملیات تخریب چشمه بل خبر داد و گفت: باید تمامی امکانات ملی را برای نجات این چشمه بسیج کنیم.
کد خبر: ۶۹۳۶۳۵
چشمه «بل» تخریب نمی‌شود

تورج همتی افزود: نجات این چشمه منوط به ارائه طرح از سوی کارفرماست، و در سال‌های گذشته طرح‌های بسیاری برای نجات چشمه بل ارائه شده که متاسفانه هیچ‌کدام نتیجه بخش نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بتازگی هم برخی افراد به تخریب محوطه چشمه بل اقدام کرده‌اند که در این ارتباط اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه طرح ویژه‌ای را برای حفاظت از این منطقه اجرا کرده است.

ارزش چشمه بل فقط به ثبت آن در فهرست آثار ملی کشور و گردشگرپذیر بودن آن برنمی‌گردد بلکه براساس آزمایش‌های انجام شده آب این چشمه جزو آب‌های معدنی محسوب می‌شود.

چشمه بل میان روستای ناو از توابع شهرستان سروآباد کردستان و روستای هجیج از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه کرمانشاه قرار دارد و آب آن به رودخانه سیروان که از جنوب غربی روستای ناو می‌گذرد، سرازیر می‌شود.

در هفته‌های اخیر خبرهایی درخصوص این‌که با آبگیری سد داریان روی رودخانه سیروان چشمه بل در مخزن سد از بین می‌رود، انتشار یافت که با مخالفت فعالان محیط زیست روبه‌رو شد‌. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها