وقتی خبرنگاران چشم دیدن دختر کلینتون‌ها را ندارند

انگار خانواده کلینتون‌ها زمانی هم که پست و مقام بلندپایه‌ای ندارند، باز هم خبرسازند؛ حتی شده با نگارش کتاب خاطرات خود که فروش خوبی هم در بازار کتاب دارد، اما این بار این دختر بیل کلینتون، رییس‌جمهور پیشین و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده است که خبرساز شده؛ آن هم در کسوت یک خبرنگار.
کد خبر: ۶۹۳۳۸۷
وقتی خبرنگاران چشم دیدن دختر کلینتون‌ها را ندارند

مدتی است که چلسی کلینتون با شبکه ان‌.بی.‌سی‌نیوز آمریکا به عنوان خبرنگار همکاری می‌کند و بابت این همکاری پول زیادی گرفته است.

چلسی سی و چهار ساله برای همکاری‌اش با این شبکه سالی 600 هزار دلار دریافت کرده و بتازگی قراردادش را از سالانه به ماهانه تبدیل کرده است.

او که از نوامبر 2011 به عنوان خبرنگار ویژه به شبکه ان‌.بی.‌سی پیوسته، در سال گذشته در برنامه‌هایی مانند راک‌ سنتر و اخبار شبانه ان‌.بی.‌سی شرکت داشت.

البته به نظر می‌رسد شبکه ان.‌بی.‌سی در زمینه به کارگیری فرزندان سیاستمداران ید طولایی دارد؛ زیرا جنا بوش هیگر، دختر جورج دبلیوبوش را نیز استخدام کرده است و او را در برنامه‌های زیادی شرکت می‌دهد.

این‌که فرزندان سیاستمداران به واسطه شهرت والدین خود در شبکه‌های مختلف تلویزیونی شرکت کنند، جای شگفتی ندارد، اما زمانی که به همین واسطه پا جای پای خبرنگاران بگذارند و درآمدی اینچنینی کسب کنند، صدای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران دیگر را درآورده است.

معمولا خبرنگاران جوان در آمریکا سالانه دستمزدی بین صد هزار تا 200 هزار دلار می‌گیرند؛ آن هم با کار زیاد روزانه.

آنها اعتراض خود را پنهان نکرده و در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. یکی از آنها در توییتر خود نوشته: «باورکردنی نیست. با 600 هزار دلار در سال می‌توان چقدر کار روزنامه‌نگاری واقعی انجام داد؟!».

خبرنگار دیگری نوشته است: «چلسی کلینتون درآمدی بیشتر از بسیاری از خبرنگاران ان.‌بی.‌سی داشت؛ در حالی‌که مطالب بسیار کمتری تهیه می‌کرد.»

کمیل انتظاری - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها