حضور سیاسی، سینمایی کلینتون‌ها

خانواده کلینتون نه‌فقط در آمریکا بلکه برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است و اتفاق‌هایی که برای این خانواده رخ می‌دهد، می‌تواند جذاب و حساس باشد، مثلا فکر ‌کنید برای شما جالب نیست که همین پنجشنبه‌ای که گذشت پدر و دختر این خانواده یعنی آقای بیل و چلسی کلینتون به رونمایی از تازه‌ترین فیلم دختر خانواده رفتند و از آن طرف مادر خانواده یعنی خانم هیلاری در حال پول جمع کردن از هالیوودی‌ها بود تا از همین حالا فعالیت انتخاباتی‌اش را برای ادامه ریاست جمهوری دموکرات‌ها پس از اوباما آغاز کند.
کد خبر: ۷۳۱۱۷۷
حضور سیاسی، سینمایی کلینتون‌ها

داستان، آن طور که خبرگزاری تسنیم نوشته، از این قرار است که دختر بیل و هیلاری کلینتون از نخستین فیلمش در جشنواره ترایبکا رونمایی کرد.

چلسی کلینتون خودش تهیه‌کنندگی این کار را هم برعهده داشته است. این فیلم که «Of Many» نام دارد به دوستی دو رهبر مذهبی در دانشگاه نیویورک می‌پردازد. یکی از این دو خاخام است و دیگری امام جماعت. در مراسم اکران این مستند بجز چلسی، پدرش بیل کلینتون هم حاضر بود.

درست در همین روز، مادر خانواده، هیلاری کلینتون هم خودش را از تب و تاب نینداخت و به یک مهمانی سینمایی ـ سیاسی رفت و در جمع مدیران کمپانی‌های بزرگ هالیوود به تبادل نظر پرداخت.

او مهمان حزب دموکرات به میزبانی جفری کاتزنبرگ، رئیس کمپانی انیمیشن‌سازی دریم ورکس بود. در این مراسم بسیاری از چهره‌های سرشناس عالم سیاست و نزدیک به حزب دموکرات تقریبا خیالشان از بابت حمایت هالیوود راحت شد.

مهمانی جفری کاتزنبرگ به طور مخصوص برای جمع‌آوری منابع انتخابات آینده برگزار شده بود و جالب است که مبلغی بالغ بر دو میلیون دلار هم از مهمانان جمع شد؛ مبلغی در حمایت از هیلاری کلینتون و حضور سیاسی او.

البته این مهمانی و اعلام حمایت، غایبان بزرگی هم داشت، مثلا آقای اسپیلبرگ بزرگ، تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس آمریکایی و آلن هورن، مدیرعامل کمپانی دیزنی که از ارکان هالیوود هستند.

در این مراسم چهره‌هایی همچون کامرون دیاز، بازیگر سرشناس هالیوودی در کنار جاش ویدون، کارگردان فیلم «انتقامجویان» حضور داشتند وکیت کاپشاو، کیسی و لورا وسرمن هم از دیگر چهره‌های معتبری بودند که به مهمانی دموکرات‌ها رفته بودند تا از هیلاری کلینتون به عنوان جانشین باراک اوباما دفاع کنند.

طبیعی است که در چنین ضیافتی هیلاری کلینتون هم که از جمع‌آوری این همه پول برای حمایت از نامزدی‌اش به وجد آمده بود، سخنرانی مفصلی کند.

اما آنچه در این میان قابل تامل و یادآوری است ادای سرگرمی و هنری بودن هالیوود است، چنین محافلی بیش از هر چیز نشان می‌دهد هالیوود چطور در سیاست تاثیر می‌گذارد و متقابلا سیاستمداران آمریکا هم برای مدیران هالیوودی و روند تولید فیلم تصمیم‌گیری می‌کنند.

پس نباید چندان شگفت زده شویم وقتی همسر رئیس‌جمهور‌ آمریکا می‌آید و نام فیلم سخیف و ضدایرانی آرگو را به عنوان برنده اسکار معرفی می‌کند، به هر حال دنیای سیاست و هنر در ینگه‌دنیا چندان دور از هم نیست.

بامداد محمدی ‌‌- جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها