با قانع نشدن نمایندگان سوال کننده

احتمال استیضاح فرجی دانا قوت گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم شد و گفت: مذاکرات صورت گرفته، با گفتار درمانی مسائل اساسی کشور حل نمی شود، من هیچ قولی به آقای ابوترابی برای تاخیر در امر استیضاح نداده‌ام.
کد خبر: ۶۹۲۵۲۸
استیضاح وزیر علوم باید امروز اعلام وصول شود

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی الیاس نادران با اعلام تذکر ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس این ماده هیات رئیسه موظف است در نخستین جلسه علنی طرح استیضاح جمعی از نمایندگان از وزرا را اعلام وصول کند و همان روز طرح را برای وزیر مربوطه بفرستد.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به جلسه پیش از تعطیلات مجلس شورای اسلامی خطاب به باهنر که ریاست مجلس را بر عهده داشت، گفت: در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تقاضایی برای استیضاح وزیر علوم ارائه شد. بنده از شما درخواست کردم که تقاضا را اعلام وصول کنید. شما فرمودید آقای ابوترابی گفته این طرح بماند تا مذاکرات انجام شود.

نادران ادامه داد: از آن زمان یک هفته گذشته است و صحبت هم شده، با گفتار درمانی مسائل اساسی کشور حل نمی شود. من هیچ قولی به آقای ابوترابی برای پذیرش تاخیر در امر استیضاح نداده ام.

وی تاکید کرد: هیچ یک از استیضاح کنندگان نیز حق ندارند از قول بقیه قول دهند که این کار به تاخیر بیفتد. قانون، هیات رئیسه را موظف کرده تا چنین طرح هایی را اعلام وصول کند.

نماینده مردم تهران افزود: در صورتی که هیات رئیسه ایرادی به این طرح دارد باید در حدود 10 روزی از تحویل طرح این طرح به هیات رئیسه گذشته ایرادات را اعلام می کرد و طرح استیضاح را برای اصلاح برمی گرداند تا ایرادات برطرف شود.

نادران اظهار داشت: با تاخیر در امر اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم، مجلس، دولت و دانشگاهها دچار چالش می شوند. همان طور که این 10 روز اتفاقی نیفتاده بعد از آن هم نمی افتد. هیچکس به آقای ابوترابی قولی نداده است.

در ادامه محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: امیدوارم تا آخر جلسه امروز این مسئله تعیین تکلیف شده و حل شود.

در ادامه نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز خواستار اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو شد و گفت: ملت باید بدانند که نمایندگان پیگیر مشکلات آب شرب آنها هستند.

باهنر در پاسخ به اظهارات وی نیز گفت : شانس ما است که هر وقت جلسه را اداره می کنیم دوستان یاد استیضاح هایشان می افتند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
۰
۰
ای كاش رفتار نماینگان استیضاح كننده از روی دلسوزی بود ...

نیازمندی ها