مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان این‌که 3000دستگاه از اتوبوس‌های شهر گاز سوز است و باید مخازن آنها تست شود، گفت: تاکنون مخزن گاز بیش از 700 دستگاه اتوبوس تست شده و مخازنی که عمر مفید آنها به پایان رسیده برای معدوم شدن به اداره کل استاندارد تحویل داده شده است.
کد خبر: ۶۹۱۰۲۹

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اظهارنظر مدیرکل استاندارد استان تهران مبنی بر توقیف 141 مخزن گاز غیراستاندارد اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: از مدت‌ها پیش مدیریت شهری خواستار تست مخازن اتوبوس‌های گازسوز بود، اما چون این موضوع مورد پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط قرار نگرفت سرانجام و با وجود این‌که تست مخازن در حوزه مسئولیت‌های شهرداری نبود با تائید شورای شهر از اسفند سال گذشته تست مخازن این اتوبوس‌ها زیر نظر اداره استاندارد آغاز شد.

وی تاکید کرد: تا مدتی پیش روزانه مخزن 15 دستگاه اتوبوس گاز سوز تست و بررسی می‌شد که با افزایش مراکز مرتبط با این کار هم‌اکنون هر روز مخزن گاز 30 اتوبوس بررسی ‌می‌شود. وی خاطرنشان کرد: مخازن گازسوزی که فرسوده است باید تعویض شود تا از خطرات و حوادث احتمالی جلوگیری شود، البته برخی از مخازن نیز پس از تعمیر مجددا قابل استفاده است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان این‌که براساس قانون هزینه تست مخازن اتوبوس‌های گازسوز برعهده شهرداری نیست، اما اکنون مدیریت شهری برای حفظ ایمنی مسافران این هزینه‌ها را متقبل شده است، گفت: هر اتوبوس گازسوز هفت مخزن گاز دارد که در بررسی‌ها همه این مخازن مورد تست می‌شوند و هزینه تست هر اتوبوس حدود 417 هزار تومان می‌شود. وی افزود: پس از تست همه مخازن، مخزن‌هایی که فرسوده و عمر مفیدشان به پایان رسیده باشد، تعویض می‌شود که هزینه هر مخزن جدید نیز حدود سه میلیون تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها