برای پرداخت مهریه‌اش خانه‌ام را فروختم!

روایت رضا شفیعی‌جم از طلاق دادن همسرش

در حالی که تقریباً همه پرونده «شوخی کردم» را بسته شده ‌می‌دانستند اما به تازگی صحبتهایی درباره عدم پرداخت دستمزد بازیگران این سریال مطرح شده است.
کد خبر: ۶۹۰۷۳۰
ماجرای تسویه حساب مدیری با بازیگران «شوخی کردم»

در گفتگو با تعدادی از بازیگران کار در این باره پرسش شده است.

مدتی کار تصویربرداری پروژه «شوخی کردم» به کارگردانی مهران مدیری به پایان رسیده است و مدیری‌‌این روزها مشغول پیش تولید سریال «اطاق عمل» است، سریالی که قرار است مدیری پس از پنج سال با آن به تلویزیون بازگردد. ‌اما در حالی که تقریباً همه پرونده «شوخی کردم» را بسته شده ‌می‌دانستند چند روز پیش رضا شفیعی‌جم در گفتگویی از ندادن حقوقش توسط مهران مدیری در «شوخی کردم» خبر داد.

شفیعی‌جم در‌‌این گفتگو از بی‌عدالتی در خصوص حقوقی که به او پرداخت نشده خبر داده و گفته بود: «دوست ندارم از پیش قضاوت کنم و ندانسته به قاضی بروم. شاید اسپانسرها پول دوستان را ندادند که من هنوز دستمزدم را نگرفته‌ام. جالب است که من بی‌دستمزد بازی کرده‌ام و از سویی اسپانسرها بارها و بارها از عکس من استفاده کرده‌اند. در حالی که در قرارداد ما تنها ذکر شده بود که اسپانسرکار فقط گلرنگ است،‌ اما رگباری پشت سر هم عکس مرا کنار دیگر اسپانسرها زده بودند. متأسفانه برخی از دوستان تنها به فکر منافع شخصی خودشان بودند و هرگز به این فکر نبودند که برای ما هم چتر حمایتی باشند.»

/Media/Image/1393/01/25/635330766540138723.jpg

‌‌این صحبت‌های شفیعی‌جم در کنار صحبت‌های مشابه ولی غیر رسمی‌ یکی دو بازیگر دیگر‌‌این پروژه که نامشان را به دلیل رسمی ‌نبودن ذکر نمی‌کنیم‌‌این شائبه را به وجود آورد که نکند مهران مدیری که تا به حال در خصوص مسائل مالی با کسی مشکل نداشته یا حداقل هیچ کدام از مشکلاتی که داشته رسانه‌ای نشده بودند گرفتار مسئله‌‌ای شده که‌‌این روزها بسیاری از تهیه کنندگان و بازیگران گرفتار آن شده‌اند. مسئله‌‌ای به نام عدم پرداخت دستمزد. ‌اما برای ‌‌این‌که از صحت و سقم ماجرا باخبر شویم و بیشتر در جریان اتفاقات رخ داده قرار بگیریم در سه مرحله و از سه طریق ‌‌این موضوع را پیگیری کردیم. اول از طریق مؤسسه گلرنگ، در ‌‌این خصوص با یکی از مسئولان‌ ‌این مؤسسه که نخواست نامش فاش شود در خصوص‌‌ این‌که ‌‌آیا بودجه پروژه «شوخی کردم» به مدیری داده شده یا نه ‌می‌گوید: «خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم ‌اما در همین حد بدانید که تا قبل از سال 93 تمام بودجه و سرمایه تصویب شده برای 12 قسمت ‌‌این مجموعه به آقای مدیری داده شده است، ما در جریان ریز قرارداد‌ها نیستیم ولی آقای مدیری کل پول را از ما دریافت کرده‌اند.»

بازیگران چه ‌می‌گویند

در مرحله دوم به سراغ بازیگران ‌‌این مجموعه رفتیم. هر چند از بین نزدیک به هفتاد بازیگر‌‌ این فیلم تنها به 15 چهره دسترسی داشتیم‌، اما ‌‌این پانزده چهره به نوعی از اصلی‌ترین چهره‌های ‌‌این مجموعه به حساب ‌می‌آمدند و پاسخ آن‌ها ‌می‌توانست کاملاً مشخص کند که ‌‌آیا صحبت‌های دو سه بازیگری که از ندادن پول صحبت کرده‌اند صحت دارد یا نه. به رسم ‌امانتداری صبا عین به عین صحبت‌هایی که بین خبرنگار و بازیگران رد و بدل بوده را منتشر ‌می‌کند. سؤال صبا از بازیگران شوخی کردم‌‌ این بود: «آیا شما با شوخی کردم تسویه کرده‌‌اید یا نه؟»

ستاره پسیانی: با من تصفیه حساب کردند، من از بقیه خبر ندارم چون یک سری قراردادهایشان تمدید شد ولی من جزو آن‌ها نبودم.

شقایق جودت: من از بقیه خبر ندارم، ‌اما با من تسویه کردند و چون سفر رفتم قراردادم را تمدید نکردم.

زهرا داوودنژاد: با من تسویه حساب کامل کردند.

سپند ‌امیرسلیمانی: {ابتدا} من در ‌‌این مورد صحبت نمی‌کنم...{پس از تماس مجدد}من سر تمرین بودم و درست متوجه سؤال شما نشدم. یعنی شما ‌‌این پول را پس می‌گیرید؟ از نظر من کار آقای شفیعی‌جم اشتباه است، و من به همین خاطر گفتم که حرف نمی‌زنم ولی اگر بخواهم چیزی بگویم ‌‌این است که ما و آقای مدیری و گروه مثل یک خانواده هستیم و نباید راجع به مسائل خصوصی خانواده صحبت کنیم، باید همه چیز را درون خودمان نگه داریم، چرا وقتی همه چیز خوب بود حرف نزدیم؟ من‌ ‌این حرف را نه تأیید می‌کنم نه تکذیب، یعنی چیزی نمی‌گویم، آقای مدیری به گردن خیلی از ما حق دارد.

کمند ‌امیرسلیمانی: ‌‌این یک چیز شخصی‌ است، من نمی‌خواهم‌‌ این مسئله رسانه‌ای بشود، توصیه من به شما ‌‌این است که با بخش تهیه و تولید تماس بگیرید تا آن‌ها برای شما توضیح بدهند.

هادی کاظمی: همانی که آقای شفیعی‌جم گفته‌اند، حالا من چه بگویم؟ تو دنبال خبرسازی می‌گردی؟ هرچی هست بین من و آقای مدیری است که ان‌شاءا... حل می‌شود. من با خبرسازی موافق نیستم.

ساعد هدایتی: آخر ‌‌این یک چیز خصوصی است، ‌‌این چه حرفی است آقای شفیعی‌جم زده‌ است؟ به مطبوعات ربطی ندارد و‌‌ این درست نیست. ما بازیگر هستیم و باید در حیطه‌ بازیگری یا کارگردانی صحبت کنیم، و نباید در مورد دستمزد به ‌‌این شکل صحبت شود و من هم هیچ صحبتی ندارم.

سحر زکریا: واقعاً گفتن یا نگفتن چه فرقی دارد؟ دو سال پیش یک سریال در شبکه بازی کردیم هنوز پول نگرفتیم. چه تأثیری می‌گذارد؟ الان شرایط کارها ‌‌اینجوری شده.

نادر سلیمانی: اصلاً من از ‌‌این رفتارها ندارم که‌‌ این مسائل را به جراید بگویم هر کس باید بتواند حق خودش را بگیرد. هر انسانی در گرفتاری گیر می‌کند. من حرفی ‌نمی‌زنم که یک آقایی خودش بیاید یا نه هر کسی شرایط خاص خودش را دارد، باید گرفتاری هر کس حل شود.

فلامک جنیدی: من همچین سؤالی را جواب نمی‌دهم. ‌‌این چیزی کاملاً شخصی‌است.(با خنده)

بهنوش بختیاری: ما دستمزدمان را کامل گرفتیم. آقای مدیری خیلی خوش‌حساب بودند و من طلبی ندارم. خیلی هم راضی بودم از همه‌چیز. من که خیلی راضی بودم و برای من هیچ مشکلی نبود. آقای مدیری خودشان خیلی آقای محتر‌می ‌هستند. من نه که برای روزنامه بگویم همیشه می‌گویم که ‌‌ایشان خیلی محترم هستند.

الیکا عبدالرزاقی: پیگیری شما بابت ‌‌این موضوع از‌‌ این جهت قابل درک است، چون ‌‌این فیلم در حوزه نمایش خانگی تولید شده. اگر در یک پروژه در صدا و سیما هم پول عوامل را نداده بودند باز هم پیگیری ‌می‌شدید؟ من بیشتر از‌ ‌این مطلبی برای صحبت کردن ندارم.

لادن سلیمانی: من دستمزدم را خیلی به موقع و سر وقت دریافت کردم. و هیچ مشکلی وجود نداشت.

یوسف صیادی: می‌شه بعداً باهم صحبت کنیم؟ حالا راجع به ‌‌این موضوع نشد راجع به مسئله دیگری با هم گفتگو ‌می‌کنیم.

الهه حصاری: تعجب ‌می‌کنم که همچین موضوعی مطرح شده. شوخی کردم برای من یکی از بهترین پروژه‌هایی بود که کار کردم، هم از لحاظ مالی هم روحی و هم حرفه‌‌ای؛ خوشبختانه هیچ مشکلی وجود نداشت. آقای مدیری برای همه عوامل فضای بدون استرسی را فراهم کرده بودند. و من طبق قراردادم و سروقت دستمزدم را دریافت کردم.

مهران مدیری تسویه ‌می‌کند

در مرحله آخر به سراغ مهران مدیری رفتیم، خودش را که نتوانستیم پیدا کنیم، بقیه عوامل تولید هم خیلی تمایلی نداشتند در‌‌ این خصوص صحبت کنند، فقط یکی از عوامل تولید که نخواست نامش فاش شود در خصوص‌‌ این خبر به صبا گفت که گویا مهران مدیری از‌‌ این اظهارات باخبر شده و اعلام کرده ‌‌این صحبت‌ها درست نیست و قرار است به زودی تمام حساب‌های باقیمانده‌‌ای که تسویه نشده تسویه شوند و پروژه «شوخی کردم» بدون هیچ‌گونه بدهکاری کار خود را تمام خواهد کرد. ‌‌این‌که‌‌ آیا شفیعی‌جم و آن یکی دو نفر بازیگر سرشناس درست گفته و پولشان داده نشده است یا مهران مدیری همچون گذشته با تسویه‌حساب تمام و کمال اجازه آسیب خوردن به اعتبارش را نمی‌دهد مسئله‌‌ای نیست که بخواهیم در خصوص آن قضاوت کنیم و ترجیح ‌می‌دهیم قضاوت با شما باشد. (روزنامه سینمایی صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها