تیموریان: حالا به قهرمانی آسیا فکر می‌کنیم

آندرانیک تیموریان پس از حذف تیم ملی ایران از جام‌جهانی امید زیادی به کسب چهارمین قهرمانی جام‌ملت‌های آسیا دارد و می‌گوید تیم ایران سال بعد در استرالیا اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است.
کد خبر: ۶۸۹۱۱۰

حالا که جام‌جهانی به پایان رسیده است، تیموریان و هم‌تیمی‌هایش می‌توانند به جام ملت‌های آسیا 2015 توجه کنند و برای اولین بار از سال 1976 به قهرمانی در آن برسند. هافبک سابق تیم بولتون انگلیس می‌گوید تیمش شانس زیادی برای قهرمانی در این مسابقات دارد و از مدعیان است. «گرفتن جام قهرمانی کار ساده‌ای نیست، اما ما اعتقاد داریم که می‌توانیم در استرالیا آن را به‌دست آوریم. فکر نمی‌کنم در جام ملت‌ها تحت فشار باشیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. همه تیم‌های ملی بازیکنان خود را تغییر می‌دهند و ما با همه آنها روبه‌رو می‌شویم و باید ببینیم وقتی آنها را ملاقات می‌کنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد».

گرچه ممکن است ایران پس از کارلوس کرش یک مربی جدید را روی نیمکت خود ببیند و این مربی پرتغالی قراردادش را تمدید نکند، اما تیموریان امیدوار است کرش در ایران بماند: «فکر می‌کنم اگر کرش بخواهد از تیم ما جدا شود همه ناراحت شوند؛ چراکه او شایسته ماندن با تیم ملی ایران است. او در این سه سال سخت کار کرده و هر چه از 32 سال مربیگری داشته به ما یاد داده است. نمی‌دانم چه شرایطی پیش می‌آید، ما می‌رویم یا می‌مانیم، اما اکنون می‌خواهیم به سوی هدف بزرگتری که قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست، حرکت کنیم».

ایران جام‌جهانی را در حالی ترک کرد که تنها یک امتیاز به‌دست آورد و تک گل این تیم در جام‌جهانی را رضا قوچان‌نژاد در هشت دقیقه پایانی بازی مقابل بوسنی به ثمر رساند، اما با این حال تیموریان معتقد است تیمش شایستگی بیشتر از اینها را داشته و نباید در قعر گروهش جای می‌گرفت. «اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگویم که هر کسی که تیم ایران را در این سه بازی جام جهانی دید با خودش گفت که ایران لیاقت حضور در دور دوم را دارد. ما در نیمه اول بازی مقابل نیجریه موقعیت خوبی را از دست دادیم و در بازی با آرژانتین داور پنالتی ما را ندید و در نهایت مسی در دقیقه 92 به ما گل زد. ما در این بازی‌ها خوب کار کردیم، اما از فرصت‌هایی که داشتیم استفاده نکردیم و نتیجه نگرفتیم. بوسنی از بهترین تیم‌های حال حاضر دنیاست و بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند. ما از دو بازی اول خسته بودیم، اما هر چه در قلب و پاهایمان داشتیم گذاشتیم و متاسفانه نتوانستیم به اندازه کافی گل بزنیم».

منبع: باکس اسکور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها